بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

صادرات بیش از ۴۰۰ تن کالا به کشور افغانستان

صادرات بیش از ۴۰۰ تن کالا به کشور افغانستان

تین‌نیوز| مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در 4 ماهه امسال 409 هزار و 586 تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان صادر شده است.

 
علی خانقائی اظهار کرد: در 4 ماهه امسال 409 هزار و 586 تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر بیشترین حجم صادرات کالا به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می‌شود و این پایانه رتبه اول صادرات به افغانستان را در میان پایانه‌های مرزی مشترک با کشور افغانستان دارد.

این مسؤول ادامه داد: در سال 94 بالغ بر یک میلیون و 100 هزار تن کالا از طریق این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شده است. 

وی با اشاره به اینکه این پایانه رتبه دوم میزان صادرات کالا بعد از پایانه مرزی بازرگان را به خود اختصاص داده است، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در بازار افغانستان استفاده شود و افزایش حجم مبادلات و تثبیت موقعیت موجود با این کشور به عنوان یک بازار هدف مهم و مورد توجه تجار و بازرگانان کشورمان قرار گیرد.

خانقائی با اشاره به موقعیت ممتاز چابهار، بیان کرد: موقعیت ممتاز استان به دلیل همجواری با آبهای آزاد و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و نیز توسعه بندر چابهار و تمایل کشور‌های هند و افغانستان برای سرمایه‌گذاری در این بندر، نشان از اهمیت و جایگاه استان به عنوان یک مسیر امن برای جابه‌جایی کالا به کشورهای آسیای میانه و غرب کشور است.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان عمده کالاهای صادراتی به این کشور را سیمان، گازوییل، فراورده‌های نفتی، تره‌بار و غیره برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به حجم بالای صادرات و ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک عملیات توسعه و تجهیز این پایانه آغاز و امید است در آینده ای نزدیک با احداث پل دوم بر روی رود خانه مشترک مرزی شاهد رشد تجارت با کشور افغانستان باشیم.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.