ام اس سی سرویس جدید حمل دریایی کانتینر را بین چین و بنگلادش راه اندازی میکند
به دلیل مشکلات در بنادر ترانشیپ کلمبو (سریلانکا) و سنگاپور، شرکت کشتیرانی سوئیسی-ایتالیایی مدیترانه (MSC) تصمیم گرفته که سرویس مستقیم جدیدی را از جنوب چین به چیتاگونگ در بنگلادش آغاز کند.
به دلیل مشکلات در بنادر ترانشیپ کلمبو (سریلانکا) و سنگاپور، شرکت کشتیرانی سوئیسی-ایتالیایی مدیترانه (MSC) تصمیم گرفته که سرویس مستقیم جدیدی را از جنوب چین به چیتاگونگ در بنگلادش آغاز کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، انتظار می رود که این سرویس جدید که بنگال نام دارد، به تجار بنگلادشی برای اجتناب از تأخیرها و تقلیل هزینه های حمل و نقل کمک کند، زیرا کانتینرها پس از بارگیری بر روی کشتی بدون ترانشیپ شدن در بنادر بین راه، به طور مستقیم در چیتاگونگ تخلیه میشوند.
تا قبل از تصمیم خط کشتیرانی MSC برای برقراری سرویس مستقیم بین چین و بنگلادش، کانتینرها میبایست در بنادر کلمبو یا سنگاپور و یا بندر تانجونگ پالاپاس (مالزی) تخلیه و از آنجا با کشتی های فیدر به بندر چیتاگونگ میرسیدند.
اولین سرویس هفتگی منظم در این مسیر توسط کشتی MSC Kymea در ۲۷ آوریل حرکت میکند و مسیر چرخش آن هنگ کنگ - یانتیان- Shekou - سنگاپور - تانجونگ پالاپاس- چیتاگونگ - سنگاپور - تانجونگ پالاپاس - هنگ کنگ می باشد.
خط کشتیرانی MSC در بیانیه ای گفته که این سرویس جدید ارتباط مستقیم دریایی بین بنادر جنوب چین و بندر چیتاگونگ را برای مشتریان فراهم میکند و وارد کنندگان و صادرکنندگان بنگلادشی میتوانند از مزایای مراکز ترانشیپی ما در سنگاپور و تانجونگ پالاپاس برای دسترسی به سایر مقاصد نیز استفاده کنند.
بنگلادش، دومین صادرکننده بزرگ پوشاک در جهان، اکثر مواد اولیه خود را از چین وارد می کند.
این مواد اولیه باید به موقع به کارخانه ها برسند تا کالاهای مورد نیاز برای بازارهای اروپایی و آمریکایی تولید شده و در موعد مقرر به سمت مقاصد مختلف ارسال شوند.
هرگونه اختلال در فرآیند حمل دریایی، ممکن است منجر به لغو سفارش شود و یا تولید کنندگان ناچار به استفاده از حمل هوایی محمولات با صرف هزینه های زیاد شوند.
در حال حاضر، بندر کلمبو شاهد ازدحام شدید است به طوری که کانتینرها برای اینکه بر روی کشتی های فیدر برای حمل به چیتاگونگ بارگیری شوند تا ۲۵ معطل می مانند. همچنین از بندر سنگاپور نیز باید نزدیک به ۱۵ روز منتظر بمانند تا به سمت بندر چیتاگونگ ارسال شوند.
اکنون برخی صادرکنندگان بنگلادشی که به علت قطع دسترسی به بازارهای پوشاک در روسیه به دلیل اعمال تحریمهای بین المللی و قطع تردد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر سنت پترزبورگ و نووروسیسک دچار مشکل شده بودند، میتوانند کالاهای خود را از بندر چیتاگونگ به طور مستقیم به بنادر جنوبی چین بفرستند و این میتواند یک روزنه برای دسترسی مجدد به مصرف کنندگان روس از طریق اتصال راه آهن چین به راه آهن روسیه باشد.
بزرگی بازار صادرات پوشاک بنگلادش به روسیه حداقل یک میلیارد دلار در سال برآورد می شود.