رونمایی ایرلند از ساختار جدید کرایه ملی
سازمان حمل ونقل ملی ایرلند استراتژی جدید نرخ کرایه ملی خود برای حمل ونقل عمومی و بین شهری در سیستم های اتوبوسرانی و ریلی را منتشر کرد.
سازمان حمل ونقل ملی ایرلند استراتژی جدید نرخ کرایه ملی خود برای حمل ونقل عمومی و بین شهری در سیستم های اتوبوسرانی و ریلی را منتشر کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سازمان حمل ونقل ملی ایرلند یک ساختار کرایه ملی جدید برای نرخ کرایه های ثابت و عادلانه در سراسر کشور معرفی کرد که منعکس کننده رویکردی منسجم تر و منصفانه تر است و مسافران راحت تر آن را درک خواهند کرد. بر اساس ساختار جدید، هزینه هر کیلومتر طی شده در سراسر کشور ثابت خواهد بود و بنا بر فاصله بین مبدأ و مقصد سفر تعیین خواهد شد. به این ترتیب کرایه یک سفر ۲۰ کیلومتری با اتوبوس، چه در شمال غربی کشور انجام شود و چه در جنوب شرقی برابر خواهد بود که در سیستم فعلی این امر صدق نمی کند. سازمان حمل ونقل اعلام کرد که نرخ های کرایه بر اساس این استراتژی به زودی اعلام خواهد شد.
استراتژی جدید همچنین باعث می شود که کرایه ها شامل ترکیبی از هزینه سوار شدن (هزینه ثابتی که بدون توجه به مسافت برای سفر اعمال می شود) و یک کرایه افزایشی بر اساس مسافت سفر تشکیل شود که این رویکرد استاندارد ملی کرایه برای تمام سفرهای درون و برون شهری در سراسر ایرلند اعمال خواهد شد.
علاوه بر این قرار است در پایتخت ایرلند، دوبلین، یک منطقه تردد شهری معرفی شود که ۲۳ کیلومتر از شهر امتداد دارد و به طور کلی معادل یک منطقه ۹۰ دقیقه ای موجود است. این منطقه جدید تقریباً ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر دوبلین فاصله دارد و بر اساس بررسی پیشنهادهای شبکه حمل ونقل عمومی در آینده و تجزیه وتحلیل اطلاعات فروش بلیت برای تعیین تقاضای سفرهای مسافران انتخاب شده است. تردد در این منطقه که به کاهش مشکلات مرزی بین ساختار کرایه ملی و شهری کمک می کند، نرخ کرایه پایین تری نسبت به دیگر مناطق شهری خواهد داشت که این امر تضمین کننده تعیین ارزان ترین کرایه برای کاربران آن است.
سازمان حمل ونقل ملی ایرلند تأکید کرد که انتقال سیستم پرداخت کرایه های فعلی به ساختار ملی کرایه طی چند سال انجام می شود، زیرا تا حدی به ارتقای تجهیزات فعلی فروش بلیت و تهیه نسل بعدی این تجهیزات بستگی دارد. علاوه بر این، امید آن می رود که پیاده سازی ساختارهای اصلاح شده کرایه در منطقه رفت وآمد جدید دوبلین در اولویت قرار گیرد، چراکه ایجاد این منطقه به عنوان بخشی از استراتژی معرفی شده جدید، تغییراتی ارزشمند در سیستم حمل ونقل عمومی سایر شهرهای کوچک و بزرگ ایرلند به ارمغان خواهد آورد.