راه اندازی یک مسیر لجستیکی بین مکزیک، آمریکا و کانادا توسط امارات
این پروژه از اول سال جاری میلادی تردد آزمایشی خود را از طریق هموار شدن راه حل کانتینری بین وجهی آغاز کرده است و در نهایت از مکزیک به آمریکا و کانادا متصل می شود.
این پروژه از اول سال جاری میلادی تردد آزمایشی خود را از طریق هموار شدن راه حل کانتینری بین وجهی آغاز کرده است و در نهایت از مکزیک به آمریکا و کانادا متصل می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از مرین پرس، این سرویس پس از بارگیری کانتینر های ۵۳ فوتی به طور مستقیم کالا را از کارخانه در مکزیک تحویل گرفته و به نزدیک ترین مرکز لجستیکی آمریکا از طریق حمل و نقل ریلی و یا تریلی حمل می کند. مقاصدی که در مرحله اول برای این پروژه تعریف شده شامل لس آنجلس، شیکاگو، دیترویت و تورنتو است.
در ادامه این گزارش آمده است حمل و نقل چند وجهی درب به درب این مسیر بین ۸ تا ۱۴ روز طول می کشد و تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه از این مسیر عبور کنند.
از سوی دیگر حمل و نقل کانتینر های ۴۰ فوتی نیز از طریق خودرو در این مسیر پیش بینی شده، اما بهترین و مناسب ترین وسیله در این مسیر کانتینر ۵۳ فوتی است که ضمن حمل خودرو باعث کاهش هزینه ها می شود.
به گفتۀ مسئولان DP World این پروژه یک نوآوری جدید شامل حمل و نقل ریلی و خودرو های کانتینری است که صنعت لجستیک آمریکا، مکزیک و کانادا را متحول خواهد ساخت؛ به خصوص که کانتینر های ۵۳ فوتی درآن نقش اصلی را دارند.
از جمله کالا هایی که از طریق کانتینر های ۵۳ فوتی حمل خواهد شد مربوط به خودرو است که از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا کنون ۵۰۰۰ خودرو بین مکزیک و آمریکا جابه جا شده است.
«کریستوف سیتز»، معاون جهانی Finished Vehicles در DP World در این زمینه گفت: تجربه گسترده ما در حمل و نقل خودرو و سایر کالا ها از طریق کانتینر در سراسر جهان شهره عام و خاص شده است، زیرا با شیوه جدید قفسه بندی کانتینر های بزرگ می توانیم بهترین و منحصر بفرد ترین راه حل را برای ارتباط دو بندر و یا دو کشور به کار گیریم.
وی در پایان گفت: پروژه دیگری در این ارتباط از طریق شرکت DP World در استرالیا در دست اجرا است و قرارداد دیگری بین DP World امارات و سازمان بنادر عربستان (MAWANI) به منظور ساخت یک پارک لجستیکی به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار در بندر جده شروع شده است.