بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

قابلیت اطمینان پایین شبکه ریلی روسیه؛ درخواست اولویت دهی به بخش باری

همانند اروپا، راه آهن روسیه نیز مشکلات مشابهی در زمینه رقابت پذری راه آهن دارد.

قابلیت اطمینان پایین شبکه ریلی روسیه؛ درخواست اولویت دهی به بخش باری
تین نیوز |

همانند اروپا،  راه آهن روسیه نیز مشکلات مشابهی در زمینه رقابت پذری راه آهن دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، در کنفرانس اخیر 23 مه "راه آهن در مقابل جاده"  در مسکو، بخش حمل و نقل ریلی روسیه به ترتیب اولویت در شبکه روسیه اعتراض کرد که در آن حمل و نقل باری رتبه مطلوب را ندارد.

 این کنفرانس که با حضور فرستنده ها، اپراتورها، شرکت های لجستیک و تحلیلگران برگزار شد، نامه ای مشترک به دولت ارائه کرد. طرف های درگیر استدلال می کنند که بر خلاف اروپا، قیمت های ریلی چندان مورد بحث نیست بلکه این قابلیت اطمینان و وقت شناسی حمل و نقل ریلی است که باعث شکست آن به بخش جاده ای می شود. همچنین، بخش حمل و نقل ریلی باری به جایگاه پایین خود در فهرست اولویت های شبکه ریلی روسیه اعتراض دارد.

شرکت کنندگان این کنفرانس اظهار داشتند که بخش خاصی از کالاها در حال تغییر حالت معکوس از ریل به جاده هستند. محصولات نسوز، ضایعات آهنی، شکر، فلاکس، سیمان، وسایل نقلیه چرخدار و تجهیزات ماشین سازی اغلب با کامیون به مقصد می رسند در حالی که اگر سهم بازار ریل مانند ده سال پیش باقی می ماند، سالانه 17 میلیون تن کالا بیشتر جابجا می شد.

علاوه بر این، فاصله مبدا و مقصد در روسیه بسیار مهم است. بخش جاده ای با بخش ریلی به شدت در مسافت های متوسط تا 2000 کیلومتر رقابت می کنند. با این حال، نامه مشترک خاطرنشان می کند که کامیون ها تا 5000 کیلومتر نیز به طور فزاینده ای در حال فعالیت هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.