بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

افتتاح یک خط کشتیرانی جدید بین عربستان، چین و مصر

با افتتاح خط کشتیرانی جدیدی، بندر اسلامی جده در عربستان به چهار شهر در چین و یک شهر در مصر متصل می شود.

افتتاح یک خط کشتیرانی جدید بین عربستان، چین و مصر
تین نیوز

با افتتاح خط کشتیرانی جدیدی، بندر اسلامی جده در عربستان به چهار شهر در چین و یک شهر در مصر متصل می شود. این خط دریایی جدید، امکان حمل و نقل کالا و محموله های تجاری بین بازار کشورهای عربی و چین را فراهم می سازد و همچنین روابط و فرصت های تجاری و اقتصادی جدیدی را برای فعالان این حوزه در منطقه ایجاد و تقویت خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، سازمان بنادر عربستان سعودی، موسوم به موانی، خبر افزودن سرویس کشتیرانی کارگو (CBS) به بندر اسلامی جده از طریق خط کشتیرانی «نیولاین» برای اتصال عربستان با بنادر چین را اعلام کرد.

اضافه شدن این سرویس کشتیرانی جدید به بندر جده، به ارتقای جایگاه این بندر به عنوان یک مرکز حمل ونقل دریایی مهم در سطح منطقه و بین المللی می تواند به افزایش کارایی و رقابت پذیری بنادر عربستان در عرصه بین المللی کمک کند.

این سرویس جدید، امکان اتصال بندر اسلامی جده به بنادر چینی تیانجین، چینگدائو، شانگهای و گوانگژو، همچنین بندر دمیاط در مصر را از طریق سفرهای هفتگی منظم با ظرفیت حمل تا 4,000 کانتینر استاندارد فراهم خواهد کرد.

گفتنی است این چهاردهمین سرویس اضافه شده توسط «موانی» (سازمان بنادر عربستان سعودی) در همکاری با خطوط کشتیرانی بزرگ بین المللی، از آغاز سال جاری 2024 است.

موانی با این اقدام، به دنبال ارتقای زیرساخت های بندری، تسهیل جریان کالاها و تجارت دریایی، و تقویت نقش استراتژیک عربستان سعودی به عنوان یک مرکز لجستیکی برجسته در منطقه خاورمیانه است.

این همکاری جدید، گامی مؤثر در راستای دستیابی به اهداف توسعه ای سازمان بنادر عربستان سعودی و اقتصاد دریایی و افزایش کارایی عملیاتی بنادر این کشور به شمار می رود.

استراتژی مذکور، به دنبال اتصال بنادر عربستان سعودی واقع در سواحل خلیج فارس با بنادر واقع در سواحل دریای سرخ است.

این اقدام، علاوه بر پشتیبانی از صادرات و واردات ملی، به ارتقای زیرساخت های دریایی عربستان نیز کمک خواهد کرد.

سرویس کشتیرانی جدید کارگو (CBS)، نقش بنادر عربستان را در تسهیل جریان کالاها و محصولات تولیدی این کشور به بازارهای جهانی تقویت خواهد کرد.

عربستان به دنبال آینده ای سبز برای صنایع دریایی

در اوایل این ماه، سازمان بنادر و کشتیرانی عربستان سعودی قراردادی به ارزش 30 میلیون ریال سعودی (8 میلیون دلار) با شرکت خدمات مدیریت محیط زیست جهانی (Reviva) امضا کرد تا یک مجتمع بازیافت برای پسماندهای دریایی و صنعتی در بندر اسلامی جده ایجاد کند.

این قرارداد، بخشی از تلاش های سازمان بنادر و کشتیرانی عربستان سعودی برای ارتقای آگاهی محیط زیستی، حفظ ایمنی محیط دریایی و ایجاد یک بخش در صنعت دریایی سبزتر و پایدار است که گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت های مدیریت پسماندهای دریایی و صنعتی برداشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.