بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

میشیگان میزبان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا

میشیگان به زودی میزبان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا در شش فاز خواهد شد که شهرهای ان آربر و دیترویت را به یکدیگر متصل و رانندگان و اداره حمل و نقل عمومی شهر را از خطرات احتمالی و شرایط جاده آگاه می کند.

میشیگان میزبان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا
تین نیوز

میشیگان به زودی میزبان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا در شش فاز خواهد شد که شهرهای ان آربر و دیترویت را به یکدیگر متصل و رانندگان و اداره حمل و نقل عمومی شهر را از خطرات احتمالی و شرایط جاده آگاه می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یک منطقه سه مایلی «میان ایالتی» در میشیگان به زودی به نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا تبدیل و به سنسورها و تجهیزات ارتباطی ویژه برای ردیابی خودروها و کمک به رانندگان با هشدارهای ویژه مجهز خواهد شد. این پروژه که شهرهای آن آربر و دیترویت میشیگان را به یکدیگر متصل خواهد کرد، می تواند راهگشای دیگر پروژه های مشابه در سراسر کشور باشد.

جاده هوشمند جدید دارای سیستم ردیابی گسترده ای برای اطلاع رسانی لحظه ای به اداره حمل ونقل میشیگان (MDOT) و رانندگان بزرگراه ها در مورد تصادف ها یا راه بندان ها، وضعیت ترافیک، شرایط آب وهوایی، همچنین مسائل احتمالی پیش رو همچون موانع موجود در مسیر است. امید آن می رود که این پروژه نقش بسزایی در رفع ازدحام ترافیکی، جلوگیری از تصادفات و کمک به مسئولان شهری داشته باشد تا به شرایط اضطراری جاده ها پاسخ های مؤثری ارائه دهند.

میشیگان میزبان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا1

برنامه های آتی برای گسترش بزرگراه هوشمند میشیگان به ۴۰ مایل در شش فاز دیگر وجود دارد که پس از تکمیل برنامه آزمایشی به هر دو شهر متصل خواهد شد.

این بزرگراه هوشمند با مجموعه ای از تیرهایی کار می کند که در هر ۲۰۰ متر (حدود ۶۵۵ فوت) در امتداد جاده قرار می گیرند و نگهدارنده حسگرها و تجهیزات محاسباتی و ارتباطی هستند. دوربین هایی نیز در امتداد بزرگراه تعبیه خواهد شد که بر هر بخش از جاده نظارت می کند. تصاویر ارسالی از این دوربین ها توسط هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشینی برای شناسایی شرایط خطرناک رانندگی تجزیه وتحلیل و موارد هشدار به رانندگان و اداره حمل ونقل میشیگان ارسال می شود.

فناوری این بزرگراه می تواند به هر وسیله نقلیه دارای ویژگی های اتصال ارتباط برقرار کند. خودروهای مدرن با ویژگی های ناوبری داخلی به نحوی ویژه در این دسته قرار می گیرند. پروژه دیگری نیز به عنوان راهروی حمل ونقل هوشمند در بزرگراه ایالتی «۱۳۰ آستین» تگزاس در حال توسعه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.