بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

آمستردام میزبان نسل جدید جایگاه های سوخت پاک آینده

آمستردام هلند نسل جدید جایگاه های سوخت آینده خود را در قالب مراکز حرکتی معرفی کرده است که با استفاده از برق سبز و انرژی تولیدشده محلی، به جای خودروهای موتور احتراقی، به وسایل نقلیه برقی خدمات رسانی خواهد کرد.

آمستردام میزبان نسل جدید جایگاه های سوخت پاک آینده
تین نیوز

آمستردام هلند نسل جدید جایگاه های سوخت آینده خود را در قالب مراکز حرکتی معرفی کرده است که با استفاده از برق سبز و انرژی تولیدشده محلی، به جای خودروهای موتور احتراقی، به وسایل نقلیه برقی خدمات رسانی خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، با افزایش جابه جایی های الکتریکی، پمپ بنزین ها به تدریج به خاطره ای از گذشته تبدیل و جایگزین خواهند شد؛ آمستردام به عنوان این جایگزین، «مراکز حرکتی» را معرفی کرده است که به نوعی شبیه یک پمپ بنزین سنتی خواهد بود، اما به نیازهای خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت.

این مراکز دارای امکاناتی هم چون شارژرهای سریع، وسایل نقلیه برقی مشترک و سایر خدمات مانند پذیرایی و محل کار خواهد بود و از برق سبز و انرژی تولیدشده محلی استفاده بهینه خواهند کرد. یک سیستم مدیریت انرژی هوشمند باتری دار در این مراکز تعبیه شده است که به کاهش بار روی شبکه برق شهر کمک می کند.

نخستین مرکز حرکتی آمستردام با مشارکت شهروندان ای-لمپیک E-lympic نام گذاری شده است و ساخت آن در سه ماهه اول سال آینده آغاز خواهد شد. طرح های اولیه این مرکز تصویب شده است، با این حال شکل نهایی و هزینه آن همچنان در ماه های آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمستردام میزبان نسل جدید جایگاه های سوخت پاک آینده

آمستردام بدون آلایندگی تا ۲۰۳۰

آمستردام در نظر دارد تا ۲۰۳۰ منطقه داخلی جاده کمربندی خود را به منطقه ای بدون انتشار تبدیل کند. دستیابی به این هدف نیازمند سرعت بخشیدن به اجرای طرح گسترش تعداد مکان های شارژ سریع شهر است. علاوه بر این دولت محلی قصد دارد مالکیت خودرو را در میان ساکنان کاهش دهد، بنابراین بخش بزرگی از مرکز حرکتی ای-لمپیک به غیر از ایستگاه های شارژ به وسایل نقلیه الکتریکی اشتراکی اختصاص خواهد داشت.

ای-لمپیک به عنوان یک بستر آزمایشی عمل خواهد کرد و شهر با بررسی عملکرد آن به سنجش میزان کارایی چنین مراکز حرکتی و تأثیرات آن ها بر ترافیک و مصرف انرژی خواهد پرداخت. نتایج این بررسی ها می تواند به بهبود طراحی مراکز حرکتی آینده کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.