بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

شانگهای جولان گاه روباتاکسی های آینده

شانگهای آماده اجرای آزمایش های روباتاکسی ها است و به زودی یک برنامه آزمایش عمومی را برای خدمات تاکسی های بدون راننده خود راه اندازی خواهد کرد.

شانگهای جولان گاه روباتاکسی های آینده
تین نیوز

شانگهای آماده اجرای آزمایش های روباتاکسی ها است و به زودی یک برنامه آزمایش عمومی را برای خدمات تاکسی های بدون راننده خود راه اندازی خواهد کرد که گامی رو به جلو در پیگیری برنامه های هوشمند و متصل وسایل نقلیه خودران در سراسر شهر به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، خدمات حمل و نقل رانندگی خودکار در چین گسترش بالایی دارد و در حال حاضر در بیش از ۱۰ شهر این کشور از جمله مناطق بزرگ شهری مانند پکن، شانگهای، گوانگژو و شنژن توسعه پیدا کرده است. این خدمات ارزان، مقرون به صرفه و به دنبال بهبود خدمات رسانی به مردم است.

وسایل نقلیه خودران1

 

شانگهای در جدیدترین اقدامات در این بخش، از صدور رسمی نخستین مجوزها برای برنامه های نمایشی خودروهای بدون راننده (روباتاکسی ها) برای چهار شرکت در سطح شهر خبر داد. در حال حاضر شرکت های رانندگی خودران این شهر در حال آماده سازی و تنظیم دقیق سیستم های خود قبل از شروع رایگان آزمایش ها برای شهروندان هستند. رویکرد شانگهای به این برنامه آزمایشی شامل حضور یک اپراتور ایمنی در صندلی سرنشین جلوی هر خودرو برای پاسخ به هرگونه شرایط اضطراری می شود.

وسایل نقلیه خودران2

مرحله آزمایش عمومی اولیه روباتاکسی های شانگهای شامل پنج وسیله نقلیه خواهد بود و برنامه هایی برای معرفی تدریجی مدل های بیشتر و توسعه ناوگان بر اساس عملکرد تاکسی های بدون راننده در طول آزمایش ها انجام می شود.

تجربه سفر با روباتاکسی ها در شانگهای

مسافران پس از سوار شدن به این وسایل نقلیه خودران می توانند چهار رقم آخر شماره تلفن خود را وارد رایانه داخلی خودرو کنند، کمربندهای ایمنی خود را ببندند و برای شروع سفر، روی دکمه خروج بزنند.

مسافران در حالی که به مجموعه ی از امکانات رفاهی هم چون کنترل سیستم تهویه و گزینه های سرگرمی دسترسی دارند. با تسلط کامل بر مسیر رانندگی، می توانند بر شرایط ترافیکی در زمان واقعی نظارت کنند.

وسایل نقلیه خودران3

تجربیات اولیه کاربران در مرحله پیش آزمایش مثبت بوده است، به طوری که مسافران گزارش دادند بسیار تحت تأثیر توانایی وسایل نقلیه برای حرکت در بخش های چالش برانگیزی هم چون شناسایی جاده های خط کشی نشده و مانور در مسیرهای باریک و شیب دار قرار گرفته اند. الگوریتم های این وسایل نقلیه همچنین در هر شرایطی تجربه داشتن سفری راحت برای سرنشینان را در اولویت قرار می دهد.

در حال حاضر روباتاکسی های شانگهای امکان مدیریت بیش از ۹۰ درصد از سناریوهای شهری مختلف را دارند و طراحان در حال توسعه الگوریتم های بهبودیافته برای سناریوهای باقی مانده ازجمله تراکم یا قوانین مبهم ترافیکی هستند تا اطمینان حاصل شود وسیله توانایی پاسخگویی مناسب به چنین شرایطی را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.