بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

◄ راه اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران چین، فرصتی برای رشد همکاری های دو کشور است

امکان گسترش همکاری کشورهای منطقه با راه اندازی قطار کانتینری ایران چین

راه اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران چین، فرصتی برای رشد همکاری های دو کشور است
تین نیوز

معاون سفیر چین گفت: همکاری دوجانبه ایران و چین در سال های گذشته نتایج خوبی به دنبال داشته و راه اندازی قطار کانتینری ایران چین و بالعکس، فرصتی برای همکاری های تجاری، صنعتی و فرهنگی دو کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «لیهوآ فو» امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در مراسم راه اندازی مجدد قطار کانتینری ایران چین خاطرنشان کرد: راه اندازی این قطار کانتینری ضمن اتصال چین به آسیای مرکزی و غربی، کانالی برای توسعه همکاری های چین و ایران و فرصتی برای همکاری های تجاری، صنعتی و فرهنگی دو کشور است.

معاون سفیر چین ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک تقویت همکاری های دو کشور را در قالب طرح «یک کمربند- یک جاده» شاهد باشیم.

شایان ذکر است که امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ طی مراسمی قطار کانتینری دو سربار ایران چین راه اندازی شد. در این مراسم که در بندر خشک ریلی تهران(آپرین) برگزار شد، فاز اول کریدور ریلی چین ایران اروپا نیز به بهره برداری رسید.

سفیر قزاقستان

امکان گسترش همکاری کشورهای منطقه با راه اندازی قطار کانتینری ایران چین 

سفیر قزاقستان با استقبال از راه اندازی قطار کانتینری در مسیر ایران چین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این مسیر ریلی به ترکیه و اتحادیه اروپا متصل شود.

اونتالاپ اونالبایف، سفیر قزاقستان اظهار کرد: قزاقستان با ایران از طریق دریای خزر همسایه است و پروژه های زیربنایی را در بنادر انزلی، امیرآباد و کاسپین دنبال می کند.

سفیر قزاقستان ابراز امیدواری کرد: خط جدید راه اندازی شده که نشانه همکاری و دوستی دیرینه این کشورهاست و می تواند برای کشورها و دولت های منطقه، آینده درخشانی به همراه داشته باشد و روابط و همکاری های این کشورهای دوست در منطقه، هر روز گسترش یافته و محکم تر شود.

شایان ذکر است که امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ طی مراسمی قطار کانتینری دو سربار ایران چین راه اندازی شد. در این مراسم که در بندر خشک ریلی تهران(آپرین) برگزار شد، فاز اول کریدور ریلی چین ایران اروپا نیز به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.