بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

نسل جدید سیستم های تبرید حمل و نقل خورشیدی در بریتانیا

بریتانیا با معرفی نسل جدیدی از سیستم های تبرید حمل ونقل خورشیدی برای رقابت با سیستم های دیزلی، گام دیگری در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت های فسیلی برداشت.

نسل جدید سیستم های تبرید حمل و نقل خورشیدی در بریتانیا
تین نیوز

بریتانیا با معرفی نسل جدیدی از سیستم های تبرید حمل ونقل خورشیدی برای رقابت با سیستم های دیزلی، گام دیگری در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت های فسیلی برداشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یک شرکت فناوری مستقر در بریتانیا از راه اندازی یک سیستم تبرید حمل و نقل الکتریکی با باتری یکپارچه و پنل های فتوولتائیک خورشیدی خبر داد که برای سازگاری با انواع تریلرهای حمل ونقل و رقابت با سیستم های دیزلی ساخته شده است.

سیستم تبرید حمل ونقل چیست؟

تبرید حمل و نقل، سیستمی با دمای متوسط یا پایین است که گرما را از بین می برد و دمای ثابتی را برای کالاهای یخ زده و یخچال دار در طول حمل ونقل یا نگهداری حفظ می کند. این سیستم در اندازه های مختلف و بسته به انواع مختلف حمل کالا، روی ون های عایق بندی شده، تریلرهای باری، کامیون ها، کانتینرهای حمل ونقل میان وجهی و واگن های ریلی نصب می شود.

در یک سیستم تبرید حمل و نقل الکتریکی، کمپرسورها در تمام مدت یا حداقل بخشی از زمان توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید. تغذیه کمپرسور با برق نه تنها مزایای زیست محیطی را ارائه می دهد، بلکه موجب افزایش راندمان و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری می شود.

نخستین مزیت این است که رانندگان می توانند دمای ثابتی را برای خنک نگه داشتن محصولات بدون روشن کردن موتور حفظ کنند. علاوه بر این کامیون ها بی سروصداتر هستند و محیط ساکت تری را برای رانندگی ایجاد می کنند اما مزیت اصلی این سیستم ها صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

سیستم های تبرید حمل و نقل خورشیدی در بریتانیا1

نسل جدید سیستم تبرید حمل ونقل در بریتانیا

بریتانیا موفق به توسعه یک واحد تبرید حمل ونقل با انرژی خورشیدی و باتری شده است که امکان پیکربندی های منجمد، سرد و چند دمایی را فراهم می کند و به عنوان یک تغییر از فناوری دیزل قدیمی برای حمل ونقل سردخانه ای توصیف می شود. تولید این محصول حاصل مشارکت کاربران، تکنسین های تعمیر و نگهداری و تأمین کنندگان است. پنل های خورشیدی سبک وزن با سلول های سیلیکونی تک کریستالی با کارایی بالا در سقف تریلرها ادغام شده اند تا شارژ اضافی برای باتری ها فراهم کنند.

چهار نوع باتری لیتیوم فسفات آهن در چهار اندازه وجود دارد که سبک ترین آن ها وزنی ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از سبک ترین معادل دیزلی خود دارد و سنگین ترین آن ها ۱.۲ سنگین تر از معادل دیزل خود است.

تا به امروز ۲۵ آزمایشی که سیستم جدید را در معرض شرایط مختلف هم چون تحویل اقلام یخ زده در مسافت های طولانی، باز شدن مکرر درها و تحویل مواد غذایی تازه توسط شرکت های حمل بار مستقر در بریتانیا انجام گرفته، نتایج مثبتی به همراه داشته است.

طبق نتایج آخرین آزمایش ها، سیستم جدید با ۲۲ ساعت خنک سازی اقلام یخ زده با یک بار شارژ در طول دو روز همراه بود و در طول دوره آزمایشی به ۱۰۰ درصد کار با انرژی خورشیدی دست پیدا کرد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و هزینه های عملیاتی در طول دوره های آزمایشی در حال حاضر با دریافت حجم بالایی از سفارشات تجاری توسط چندین شرکت مستقر در بریتانیا برای برخورداری از مزایای این سیستم شده است.

شرکت توسعه دهنده سیستم تبرید حمل ونقل خورشیدی بریتانیا همچنین در حال گسترش صادرات محصولات خود به فراتر از بازارهای بریتانیا و کشورهایی هم چون هلند است که علاقه زیادی به راه حل های حمل ونقل پایدار در آن دیده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.