بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

پروازهای صنعا به مصر و هند از سرگرفته شد

شرکت هواپیمایی یمن از سرگیری پروازها به مصر و هند از طریق فرودگاه بین المللی صنعا پایتخت یمن خبر داد.

پروازهای صنعا به مصر و هند از سرگرفته شد
تین نیوز

شرکت هواپیمایی یمن از سرگیری پروازها به مصر و هند از طریق فرودگاه بین المللی صنعا پایتخت یمن خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از سبأ یمن، شرکت هواپیمایی این کشور اعلام کرد که پروازهای فرودگاه بین المللی صنعا به مصر و هند از عصر امروز از سرگرفته شد.

قرار است روزانه یک پرواز از صنعا به قاهره و برعکس انجام شود و برای پرواز هند و بالعکس نیز ۲ پرواز در هفته برنامه ریزی شده است.

برپایه این گزارش، از سرگیری پروازها از صنعا به مقصد مصر و هند در اجرای توافق اخیر از سرگرفته شده است.

پنجنشبه هفته گذشته نیز مدیریت خطوط هوایی یمن از آغاز دوباره پروازها از فرودگاه صنعا به اردن خبر داده و اعلام کرده بود که پروازها از طریق فرودگاه صنعا به اردن هر روز با سه پرواز انجام می شود.

در همین پیوند، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که مقامات دولت مستعفی و فراری یمن و دولت پیشبرد امور یمن وابسته به جنبش انصارالله برای کاهش تنش در بخش بانکی و فعالیت خطوط هوایی این کشور به توافق رسیدند.

منابع خبری سه شنبه گذشته همچنین از توافق عربستان و دولت نجات ملی یمن بر سر حل برخی مسائل مربوط به امور انسانی و اقتصادی خبر دادند.

در توافق دولت عربستان و دولت نجات ملی یمن آمده بود که تصمیمات و اقدامات اخیر علیه بانک های دو طرف لغو و در آینده نیز اقدامات مشابهی اتخاذ نخواهد شد.

دولت نجات ملی یمن و عربستان همچنین بر سر از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی یمن میان صنعا و اردن و افزایش پروازها به ۳ پرواز در روز و انجام پروازهای روزانه و یا به اندازه نیاز به قاهره و هند توافق کردند.

این توافق برگزاری نشست هایی برای حل چالش های اداری، فنی و مالی شرکت هواپیمایی یمن را نیز شامل می شود.

توافق عربستان و دولت نجات ملی یمن برگزاری نشست هایی برای بررسی تمام مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه ویژه را نیز در برمی گیرد.

ائتلافی از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی سال ۱۳۹۴ حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند. این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها، مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.