بازدید سایت : ۳۶۳۸۵

تاکید عراق بر اهمیت اجرای توافق چهارجانبه پروژه جاده توسعه

وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با یک هیات ترکیه ای، بر اهمیت توافق چهارجانبه با ترکیه، قطر و امارات در پروژه جاده توسعه تاکید کرد.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با یک هیات ترکیه ای، بر اهمیت توافق چهارجانبه با ترکیه، قطر و امارات در پروژه جاده توسعه تاکید کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز،  دفتر رسانه ای وزارت حمل نقل عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رزاق محیبس السعداوی در دفتر خود در بغداد با عبدالقادر اورال اوغلو همتای ترکیه ای خود و هیات همراهش از جمله سفیر ترکیه در بغداد و تعداد دیگری از مقامات، پروژه های حمل ونقل مشترک بین دو کشور، به ویژه پروژه راهبردی جاده توسعه و میزان آمادگی ترکیه برای اجرایی کردن آن را بررسی کردند.

السعداوی در این دیدار بر علاقه و اصرار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و دولت خدمت رسانی وی بر ضرورت تکمیل پروژه های خدماتی و راهبردی کشور که مهمترین آنها پروژه جاده توسعه است در راستای خدمت به ملت عراق و تمامی منطقه تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، السعداوی، اهمیت توافق چهارجانبه با ترکیه، قطر و امارات و تداوم نشست نمایندگان چهار کشور در چارچوب زمانی مشخص شده در یادداشت تفاهم و  برگزاری نشست آتی شورای وزیران را مورد تاکید قرار داد.

وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به  عال سازی بندر بزرگ فاو  و تکمیل فاز اول آن در سال 2025 از طریق جاده های زمینی و ریلی قدیم، بر تلاش برای بازسازی و ساماندهی شبکه داخلی ریلی و بهره برداری از آن در بازه های زمانی تعیین شده تاکید کرد.

در این نشست دو طرف در خصوص حمل و نقل هوایی و غیرنظامی و قصد ترکیه برای اعزام کارشناسان متخصص برای کمک به عراق در تحقق الزامات لغو تحریم اروپا به منظور اجرای الزامات هوانوردی غیرنظامی سازمان های بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.