بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

◄ تمدید تعلیق پروازهای لوفت هانزا به تل آویو و ایرفرانس به لبنان

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا همچنین تمامی پروازهای خود به تهران، بغداد و بیروت را تا سه شنبه هفته آینده تعلیق کرده است. همچنین ایرفرانس تعلیق پروازهای خود را به لبنان تمدید کرد.

تمدید تعلیق پروازهای لوفت هانزا به تل آویو و ایرفرانس به لبنان
تین نیوز

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا در بیانیه ای با اشاره به شرایط کنونی در خاورمیانه، اعلام کرد که تمامی پروازهای خود به تل آویو را تا هفته آینده تعلیق کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تارنمای خبری سی جی تی ان، در بیانیه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آمده است: تمامی پروازهای این شرکت هواپیمایی به تل آویو (در سرزمین های اشغالی فلسطین) به دلایل امنیتی تا سه شنبه هفته آینده (۱۳ آگوست / ۲۳ مرداد) تعلیق شده است.

بر اساس این بیانیه، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا همچنین تمامی پروازهای خود به تهران، بغداد و بیروت را تا سه شنبه هفته آینده تعلیق کرده است.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا از چهارشنبه شب (۱۰ مرداد) پرواز قبرس به تل آویو را به دلایل امنیتی لغو کرده بود.

به گفته سخنگوی این شرکت، هواپیمای A۳۲۱ قرار بود براساس برنامه ریزی قبلی در فرودگاه لارناکا شهر مونیخ فرود آمده و با خدمه جدید و از قبرس به سمت اسرائیل (سرزمین های اشغالی) پرواز کند اما پس از آنکه ایران اعلام کرد در ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه حریم هوایی خود را به طور موقت می بندد، لوفت هانزا نتوانست ایمنی پروازها به تل آویو را تضمین کند.

روز دوشنبه نیز لوفت هانزا پس از افزایش تنش میان رژیم اسرائیل و حماس پروازها از مبدا فرانکفورت و مونیخ را به سمت سرزمین های اشغالی لغو کرده بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

پزشکیان رئیس جمهور در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی انجام داد و شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ (نهم مرداد) به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند. بر اثر این حمله ویرانی زیادی در برخی طبقه های ساختمان به بار آمد و فواد شکر (حاج محسن) از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت، به شهادت رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست ایران که مورد حمایت چین، الجزایر و روسیه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) برای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران تشکیل جلسه داد.

ایرفرانس

ایرفرانس تعلیق پروازهای خود را به لبنان تمدید کرد

شرکت هواپیمایی ایر فرانس در میانه تنش های ناشی از شرارت های رژیم صهیونیستی در منطقه، تعلیق پروازهای خود را به لبنان تمدید کرد.

این شرکت فرانسوی اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود بین پاریس و بیروت را تا روز ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) تمدید کرده است.

ایرفرانس از روز ۲۹ ژوییه (۸ مرداد) پروازهای خود را به لبنان لغو کرد و پیشتر نیز تعلیق پروازها را تا به امروز ۸ اوت (۱۸ مرداد) تمدید کرده بود.

لغو پروازها به بیروت در حالی تمدید می شود که بسیاری از شرکت های هواپیمایی، پروازهای خود را به سرزمین های اشغالی نیز متوقف کرده و به شهروندان خود هشدار داده اند از سفر به این اراضی خودداری کنند.

پیشتر وزارت امور خارجه دو کشور لیتوانی و فنلاند هر کدام در پیام هایی جداگانه به شهروندان خود هشدار دادند که تا اطلاع ثانوی به سرزمین های اشغالی سفر نکنند.

دولت لیتوانی از شهروندانش که در حال حاضر در اراضی اشغالی هستند درخواست کرد مشخصات خود را در سایت وزارت امور خارجه کشورشان ثبت کنند تا در صورت بروز هر گونه بحران و شرایط اضطرار، روند خدمات کنسولی و برقراری ارتباط تسهیل شود.

وزارت امور خارجه فنلاند نیز در پی اوضاع متشنج امنیتی در اراضی اشغالی طی پیامی به شهروندانش در ارتباط با هرگونه سفر به این مناطق، هشدار داد.

همچنین در روزهای اخیر بسیاری از شرکت های هواپیمایی، پرواز به مقصد و از مبدا تل آویو را به حالت تعلیق درآورده اند.

خطوط هوایی بین المللی سوئیس پروازهای بین زوریخ در شمال این کشور و تل آویو را روز جمعه به دلیل تشدید تنش در خاورمیانه تعلیق کرد.

یک شرکت هواپیمایی ایتالیا در میانه تنش های فزاینده پس از ترور شهید هنیه و «فواد شکر» از فرماندهان حزب الله توسط رژیم صهیونیستی، پروازها به تل آویو را تعلیق کرد.

شرکت هواپیمایی «ایتا» ایتالیا در بیانیه ای در تارنمای خود اعلام کرد: به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و برای اطمینان از ایمنی مسافران و خدمه، پروازها به مقصد و از مبدا تل آویو به حالت تعلیق در می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.