بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

بنادر کانتینری برتر جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

حمل و نقل دریایی برای تجارت جهانی ضروری است؛ به طوری که بیش از 80 درصد از تجارت کالایی جهانی از نظر حجم از طریق مسیرهای دریایی حمل می شود و بخش قابل توجه و روبه رشدی از این حجم که حدود 35 درصد از کل حجم و بیش از 60 درصد از ارزش تجاری را شامل می شود، توسط کانتینرها حمل می شود.

 بنادر کانتینری برتر جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
تین نیوز

بانک جهانی با گزارش شاخص عملکرد بنادر کانتینری در سال 2023، ارزیابی جامعی از عملکرد بنادر کانتینری جهانی براساس زمان ماندگاری کشتی در بندر ارائه می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد نیوز،  یافته های کلیدی این گزارش که مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران منتشر کرده است، نشان می دهد که حمل و نقل دریایی برای تجارت جهانی ضروری است؛ به طوری که بیش از 80 درصد از تجارت کالایی جهانی از نظر حجم از طریق مسیرهای دریایی حمل می شود و بخش قابل توجه و روبه رشدی از این حجم که حدود 35 درصد از کل حجم و بیش از 60 درصد از ارزش تجاری را شامل می شود، توسط کانتینرها حمل می شود.

گروه جهانی حمل و نقل بانک جهانی و بخش اطلاعات و تحلیل بازار اطلاعات با همکاری یکدیگر نسخه چهارم شاخص عملکرد بنادر کانتینری (CPPI) را تدوین کرده اند. توسعه (CPPI)  براساس زمان ماندگاری کشتی های کانتینری در بندر است.

 بنادر کانتینری برتر در CPPI 2023، بندر یانگشان چین ، بندر صلاله عمان و بندر کارتاگنا و رتبه چهارم بندر صنجه مراکش است. در رتبه پنجم هم بندر تانجونگ پلاپاس مالزی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.