بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ کدام خطوط هوایی پروازهای خود را به تل‌ آویو و بیروت لغو کرده‌ اند؟

به‌ دنبال حمله گسترده حزب‌ الله به اراضی اشغالی و تشدید تنش‌ ها در خاورمیانه، شماری از خطوط هوایی بزرگ اروپایی پروازهای خود را به مقصد تل‌ آویو و بیروت به حالت تعلیق درآوردند.

کدام خطوط هوایی پروازهای خود را به تل‌ آویو و بیروت لغو کرده‌ اند؟
تین نیوز

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز همزمان با تشدید تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، پروازهای خود به مقصد سرزمین های اشغالی را تا روز چهارشنبه تعلیق کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رسانه های انگلیس امروز یکشنبه از تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و برخی خطوط هواپیمایی دیگر به سرزمین های اشغالی در پی تشدید تنش ها در منطقه خبر دادند.

تارنمای انگلیسی استاندارد نوشت: پروازها بین انگلیس و اسرائیل به دنبال تشدید تنش های شبانه در خاورمیانه لغو شد.

این رسانه از تعلیق پروازها بین فرودگاه هیترو انگلیس و تل آویو در هر دو مسیر رفت و برگشت بین روزهای یکشنبه تا چهارشنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت «ویز ایر» نیز اعلام کرد که به طور موقت پروازهای رفت و برگشت به سرزمین های اشغالی را به دلیل «تشدید تنش در منطقه» متوقف کرده است.

این دو خطوط هواپیمایی مانند بسیاری دیگر از شرکت ها پروازهایشان به مقصد تل آویو را اکتبر گذشته با آغاز درگیری های رژیم صهیونیستی با حماس تعلیق کردند.

سخنگوی خطوط هواپیمایی انگلیس اعلام کرد «ما به طور دائم اوضاع خاورمیانه را رصد می کنیم و تصمیم گرفته ایم پروازهای رفت و برگشت به تل آویو را تا روز چهارشنبه ۲۸ آگوست (۷ شهریور) تعلیق کنیم.»

ویز ایر از اعلام این که پروازهایش چه زمانی از سرگرفته خواهد شد، خودداری کرد.

همزمان شرکت هواپیمایی انگلیسی ویرجین آتلانتیک نیز اعلام کرده که تعلیق پرواز های روزانه خود بین هیترو و تل آویو را در هر دومسیر رفت و برگشت پس از «ارزیابی امنیتی و ایمنی» تمدید خواهد کرد.

رویترز همچنین از لغو پروازهای شرکت ایرفرانس یکی از بزرگترین خطوط هواپیمایی اروپا به مقصد سرزمین های اشغالی و بیروت خبر داد.

بر اساس این گزارش، به دنبال پرتاب موشک و پهپادهای حزب الله لبنان به اهداف رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه، ایرفرانس اعلام کرد دستکم تا روز دوشنبه پروازهایش را به این  دو مقصد لغو کرده است.

در بیانیه خط هواپیمایی ایرفرانس آمده است: از سرگیری پروازهای این خطوط به ارزیابی های جدید درباره اوضاع امنیتی در منطقه بستگی دارد.

تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی اردن به بیروت

شرکت هواپیمایی پادشاهی اردن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که به دلیل شرایط پرتنش کنونی، این شرکت پروازهایش به بیروت را به حالت تعلیق در آورده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: خبرگزاری دولتی اردن، خبر تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی پادشاهی این کشور را بدون اعلام مدت زمان دقیق تعلیق این پروازها اعلام کرد.

رویترز نوشت مقامات به این خبرگزاری گفته اند که اختلالی در حریم هوایی اردن وجود ندارد.

این خبرگزاری افزود: حزب الله لبنان در ساعات اولیه روز یکشنبه به تلافی ترور فواد شکور فرمانده ارشد این گروه در حمله هوایی رژیم اسرائیل به بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) صدها موشک و پهپاد به سمت مواضع این رژیم پرتاب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که جت های این رژیم اندکی قبل از ارزیابی آن درباره آمادگی حزب الله برای انجام حملات، اهدافی در لبنان را هدف قرارداده اند.

به نوشته رویترز، تازه ترین دور تنش بین رژیم اسرائیل و حزب الله در بحبوحه نگرانی های منطقه ای درباره واکنش گسترده ایران و گروه های متحد آن در منطقه به تلافی ترور (شهید) اسماعیل هنیه رهبرحماس در تهران بروز کرده است.

در همین راستا، مدیریت فرودگاه بن گوریون در تل آویو نیز اعلام کرد که در سایه تحولات امروز ده ها شرکت هواپیمایی پروازها به این فرودگاه را لغو کرده اند.

حزب الله لبنان یکشنبه اعلام کرد مرحله نخست پاسخ به ترور فرمانده جهادی ارشد خود با شلیک ۳۲۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به پایان رسیده است.

در بیانیه حزب الله آمده است: این مرحله شامل هدف قرار دادن پادگان ها و مواضع اسرائیلی برای تسهیل عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق رژیم اشغالگر بود.

از ابتدای عملیات حزب الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه های خود شده اند و بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می برند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.