بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

تلاش هند در حمایت از بانوان شاغل در اتوبوسرانی

پیشرفت حمل و نقل عمومی به سمت وسایل نقلیه برقی فرصتی را ایجاد کرده است تا انبار اتوبوس ها متناسب با جنسیت و سازگار با شرایط اقلیمی طراحی و بازسازی شوند تا آینده ای پایدار و فراگیر برای شهرها رقم بزنند.

تلاش هند در حمایت از بانوان شاغل در اتوبوسرانی
تین نیوز

پیشرفت حمل و نقل عمومی به سمت وسایل نقلیه برقی فرصتی را ایجاد کرده است تا انبار اتوبوس ها متناسب با جنسیت و سازگار با شرایط اقلیمی طراحی و بازسازی شوند تا آینده ای پایدار و فراگیر برای شهرها رقم بزنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، نسبت زنان شاغل در حوزه حمل و نقل هند بسیار کمتر از مردان است. داده های به دست آمده از نظرسنجی دوره ای نیروی کار (PLFS) برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نشان می دهد که تنها ۵.۵ درصد از زنان شاغل (۱۵ سال و بالاتر) در بخش حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات در مناطق شهری شاغل هستند، در مقایسه با مردان که ۱۳.۷ درصد در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. همین درصد کم هم به پست های کم درآمد در اجرا و فروش محدود می شود و در موقعیت هایی همچون راننده، مدیر، راهبری و بازرس ترافیک حضور کمتری دارند.

بخش حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات شامل جمعیت شاغل در حمل ونقل زمینی، آبی و هوایی و همچنین انبارداری و فعالیت های پشتیبانی و خدمات پستی و پیک است. شرکت خدمات انرژی CESL در مناقصه ۲۰۲۲ اشتغال ۲۵ درصدی نمایندگان زن را در سمت کارمند فروشگاه، راننده و کارمند انبار اجباری کرده بود که بعداً به ۱۰ درصد در تمام سمت ها کاهش یافت. طرح اتوبوس الکتریکی SEWA با هدف استقرار ۱۰ هزار اتوبوس الکتریکی در سراسر کشور این الزامات را حذف کرد، اما شرکت CESL دوباره مناقصه هایی را برای ۶۹۵۷ اتوبوس الکتریکی صادر کرد که بر ارائه تسهیلات دوستدار بانوان در انبارهای اتوبوس الکتریکی متمرکز بود و اپراتورها را ملزم به گزارش اقدامات انجام شده توسط آنها می کرد.

گام های عملی برای انبارهای سازگار با جنسیت

برای اطمینان از اینکه انبارهای اتوبوس الکتریکی دارای امکانات سازگار با جنسیت هستند و برابری و فراگیری را در اولویت برنامه های خود قرار می دهند، گام های عملی زیر پیشنهاد می شود.

ممیزی زیرساخت ها

ممیزی زیرساخت ها نشان می دهد که تا چه حد فضای کافی از انبارهای اتوبوس الکتریکی برای زنان و اقلیت های جنسیتی در نظر گرفته شده و قابل دسترسی است. با مشارکت دادن گروه های هدف در ممیزی های مشارکتی، می توان مسائلی همچون مناطق کم نور و سرویس های بهداشتی ناکافی و مشکلات موجود برای بانوان را کشف و اقدامات مناسب جهت رفع این مشکلات را بررسی کرد.

استخدام رانندگان اتوبوس زن در پایتخت هند

طراحی تسهیلات و امکانات متناسب با جنسیت

سرویس های بهداشتی عمومی در انبارها اغلب تهویه مناسب ندارند، به خوبی نظافت نمی شوند و پاسخگوی نیازهای زنان نیستند. در بعضی بخش ها کمد، رختکن و اتاق استراحت مخصوص بانوان وجود ندارد و از این لحاظ کار را برای آنان مشکل می کند.

سالن های انتظار با نور مناسب و کمدهای مجزا برای کارکنان زن و اقلیت جنسیتی ضروری است و محلی امن و راحت برای کارکنان فراهم می کند تا بتوانند وسایل شخصی خود را با خیال راحت در کمدها قرار دهند.

حمایت از والدین شاغل

شرکت های حمل ونقل عمومی می توانند برای حمایت از مادران شاغل با بخش خصوصی یا سازمان های غیردولتی همکاری کنند و حمایت مالی برای مهدکودک یا خدمات مراقبت در خانه را برای کودکان زیر ۶ سال ارائه دهند. این حمایت می تواند موانع قابل توجهی را برای والدین شاغل از بین ببرد و زنان بیشتری را قادر به فعالیت در جامعه سازد.

بهبود مکانیسم های رسیدگی به شکایات

در یک برنامه توسعه جامع باید مکانیسم های رسیدگی به شکایات تقویت شود و تمرکز بر جنسیت، هنجارها و رفتارها، استثمار جنسی، آزار و اذیت در محل کار و نحوه پیشگیری و رسیدگی به این موارد باشد. مدیران انبارهای اتوبوس می توانند معیاری برای احترام به کارکنان فارغ از جنسیت تعیین کنند تا محیط کار برای همه ایمن و دلپذیر باشد، این نقش رهبری در ایجاد فرهنگ فراگیری و احترام در کل انبار بسیار مهم است.

استخدام رانندگان اتوبوس زن در پایتخت هند

انبار اتوبوس الکتریکی مقاوم در برابر شرایط اقلیمی

تأثیر مستقیم تغییرات آب وهوایی بر شهرها غیرقابل انکار است و اطمینان از اینکه انبارهای جدید اتوبوس های الکتریکی در برابر شرایط اقلیمی مقاوم هستند، امری ضروری است. برای مثال در نظر گرفتن مسیرهای جایگزین و پروتکل های ارتباطی از پیش تعریف شده برای زمان وقوع سیل یا سایر موانع ناشی از تغییرات آب وهوا، حداقل اختلالات سرویس حمل ونقل را تضمین می کند. این مقاومت و انعطاف پذیری باید با توجه به شرایط آب وهوایی هر منطقه و خطراتی انجام شود که انبارهای آن منطقه را تهدید می کند.

مقاومت در برابر سیل

انتخاب مکان هایی که کمتر در معرض سیل هستند برای تأسیس انبارهای اتوبوس جدید می تواند به طور قابل توجهی خطر آسیب رساندن رطوبت به زیرساخت های ضروری را کاهش دهد. علاوه بر این بهتر است زیرساخت های شارژ اتوبوس ها روی سکوهای مرتفع نصب شود تا ریسک قرار گرفتن آنها در معرض سیل را به حداقل برساند و از آنها در برابر آسیب محافظت کند.

به منظور کاهش جریان رواناب حاصل از طوفان و باران های شدید، باید ظرفیت نفوذ آب زمین اطراف انبارها را از طریق روسازی های نفوذپذیر و پوشش گیاهی افزایش داد. برنامه های نگهداری منظم سیستم های زهکشی برای رفع انسداد نیز کمک قابل توجهی به افزایش مقاومت انبار در برابر سیل می کند.

استخدام رانندگان اتوبوس زن در پایتخت هند

مقاومت در برابر افزایش دما

با توجه به افزایش بیش از حد دما و وقوع امواج گرمای مکرر، طراحی انبارهایی که بتوانند گرمای شدید را تحمل کنند بسیار مهم است، به همین دلیل طراحی ساختمان ها باید به گونه ای باشد که از خنک کننده های طبیعی و تهویه مناسب اطمینان حاصل کند. برای کاهش قرار گرفتن در معرض گرمای شدید می توان مساحت سایبان ها را افزایش داد و مکان های انتظار، پیاده روها، پارکینگ اتوبوس و زیرساخت های شارژ را با سازه های سایه دار یا درختان پوشش داد.

استفاده از مصالح ساختمانی پایدار که در برابر حرارت مقاوم باشند یا رنگ روشن تری داشته باشند، به ویژه برای روسازی ها و سقف ها بسیار کارآمد است و می تواند با کاهش جذب گرما، دمای داخلی را خنک تر کند. در کنار همه این موارد، فراهم کردن آب آشامیدنی کافی برای پرسنل و محل های توزیع آب برای کاربران به جلوگیری از بیماری های مربوط به گرما کمک می کند.

مقاومت در برابر قطع برق

قطع برق می تواند عملیات انبار را مختل کند و در نظر گرفتن استراتژی مناسب برای مقابله با این چالش یکی از ضروریات طراحی و بازسازی انبارهای اتوبوس است. استقرار پست های منبع تغذیه سیار که هنگام قطع برق فعال می شوند، به حفظ عملیات ضروری در ایستگاه های شارژ، فن ها و روشنایی کمک می کند. پنل های خورشیدی نیز می توانند به عنوان منبع انرژی پشتیبان در مواقع اضطراری باشند و از عملیات روزانه پشتیبانی کنند.

استخدام رانندگان اتوبوس زن در پایتخت هند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.