کارفرمایان اروپایی هزینه حمل و نقل عمومی را پرداخت می کنند؟
حمل ونقل مسئول یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را است، اما یکی از تنها بخش هایی است که در سال های اخیر افزایش انتشار داشته است. با وجود اهداف بلندپروازانه اقلیمی، باید کارهای بیشتری برای تغییر نحوه جابجایی افراد و کالاها یا حداقل نحوه سوخت رسانی به حمل ونقل انجام شود.
حمل ونقل مسئول یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را است، اما یکی از تنها بخش هایی است که در سال های اخیر افزایش انتشار داشته است. با وجود اهداف بلندپروازانه اقلیمی، باید کارهای بیشتری برای تغییر نحوه جابجایی افراد و کالاها یا حداقل نحوه سوخت رسانی به حمل ونقل انجام شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، با شدت گرفتن بحران آب وهوا و لزوم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، برخی از کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند کارفرمایان را ملزم کنند تا هزینه حمل ونقل عمومی کارمندان خود را پرداخت کنند. این اقدام نه تنها به کاهش هزینه های حمل ونقل برای کارمندان کمک می کند بلکه تشویقی برای استفاده از حمل ونقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی است. این سیاست می تواند نقش مهمی در بهبود محیط زیست و کاهش ترافیک شهری داشته باشد.
کارفرمایان بلژیکی وفرانسه هزینه حمل ونقل عمومی را پرداخت می کنند؟
حمل ونقل مسئول یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را است، اما یکی از تنها بخش هایی است که در سال های اخیر افزایش انتشار داشته است. با وجود اهداف بلندپروازانه اقلیمی، باید کارهای بیشتری برای تغییر نحوه جابجایی افراد و کالاها یا حداقل نحوه سوخت رسانی به حمل ونقل انجام شود.
در چندین کشور اروپایی، قوانینی وضع شده است که کارفرمایان را موظف می کند هزینه حمل ونقل عمومی کارمندان را پوشش دهند. این اقدام به منظور افزایش استفاده از حمل ونقل پایدار و کاهش بار مالی بر شهروندان اتخاذ شده است. در بلژیک، کارفرمایان موظفند حداقل 75 درصد از هزینه حمل ونقل عمومی کارمندان را پوشش دهند. به عنوان مثال، در بروکسل، کارمندان برای استفاده از مترو، تراموا و اتوبوس تنها 12.50 یورو در ماه پرداخت می کنند.
در فرانسه نیز قانونی مشابه وجود دارد که بر اساس آن کارفرمایان باید حداقل 50 درصد از هزینه حمل و نقل عمومی کارمندان را بپردازند. در اسلوونی، کارفرمایان باید هزینه های رفت و آمد کارمندان به محل کار و بازگشت آنها را بر اساس قراردادهای دسته جمعی پوشش دهند که معمولاً شامل پرداخت هزینه بلیط حمل ونقل عمومی یا مبلغ مشخصی برای هر کیلومتر برای افرادی که با خودرو شخصی رفت وآمد می کنند، است.
حمل و نقل عمومی رایگان شد؟
اتریش برای همه کارکنان شاغل در وین حمل ونقل عمومی رایگان ارائه می دهد. کارمندان غیرشهری نیز می توانند از کمک هزینه مالیاتی تا سقف 463 یورو برای پوشش هزینه های رفت و آمد استفاده کنند. در لوکزامبورگ، از سال 2020 حمل ونقل عمومی به طور کامل رایگان است و شهرهایی مانند مونپلیه در فرانسه و تالین در استونی نیز حمل و نقل عمومی رایگان دارند.
مطالعه بیشتر: واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس مسافری به کجا رسید؟
در برخی کشورها مانند ایتالیا، لهستان، آلمان و هلند هیچ الزام قانونی برای پوشش هزینه های حمل و نقل وجود ندارد، اما بسیاری از شرکت های بزرگ تر در شهرهای بزرگ این هزینه ها را پرداخت می کنند.
مزایای این سیاست برای کارفرمایان
این سیاست ها نه تنها به محیط زیست کمک می کند، بلکه می تواند به جذب و حفظ کارکنان کمک کند. کاهش هزینه های حمل ونقل می تواند کارکنان را تشویق کند بیشتر به محل کار بیایند و از فضای پارکینگ کمتری استفاده کنند، که این می تواند به صرفه جویی در هزینه ها منجر شود. همچنین، استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند و شهرها را برای ساکنان سالم تر و ایمن تر کند.
ملزم کردن کارفرمایان به پوشش هزینه های حمل ونقل عمومی کارمندان، گامی موثر در جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تشویق به استفاده از حمل و نقل پایدار است. این سیاست ها نه تنها به بهبود محیط زیست کمک می کند بلکه باعث می شود حمل ونقل عمومی برای کارمندان ارزان تر و جذاب تر شود. در نهایت، این اقدامات می تواند به کاهش ترافیک شهری، بهبود کیفیت هوا و افزایش رفاه اجتماعی منجر شود.