بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

مدیرعامل مرسک : کلید بازگشت ما به دریای سرخ، تضمین امنیت کامل است

این شرکت تأکید کرد که تا زمانی که امنیت کامل برای کارکنان و کشتی هایش تضمین نشود، از عبور از دریای سرخ اجتناب خواهد کرد.

مدیرعامل مرسک : کلید بازگشت ما به دریای سرخ، تضمین امنیت کامل است
تین نیوز |

شرکت کشتیرانی مرسک، دومین اپراتور بزرگ کشتیرانی در جهان، اعلام کرده است که به دلیل افزایش حملات در مسیرهای دریای سرخ، به تغییر مسیر کشتی های خود ادامه خواهد داد. این شرکت تأکید کرد که تا زمانی که امنیت کامل برای کارکنان و کشتی هایش تضمین نشود، از عبور از دریای سرخ اجتناب خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، در گزارش به روزرسانی بازار آمریکای شمالی مرسک در آگوست ۲۰۲۴، این شرکت به چالش های صنعت کشتیرانی و شرایط بحرانی دریای سرخ اشاره کرده است. با افزایش تنش ها و حملات در این منطقه، کشتی ها به مسیر اطراف دماغه امید نیک تغییر مسیر داده اند. این تصمیم باعث افزایش زمان ترانزیت و هزینه های عملیاتی شده است. به گفته مرسک، تعداد کشتی هایی که از کانال سوئز عبور می کنند، از زمان شروع این تغییر مسیر، ۶۶ درصد کاهش یافته است.

وینسنت کلرک، مدیرعامل مرسک، اظهار داشت: «مرسک تنها زمانی به استفاده از مسیر دریای سرخ و خلیج عدن بازخواهد گشت که امنیت کارکنان، کشتی ها و بارها تضمین شود.»

این گزارش همچنین به مذاکرات کاری بین انجمن کارگران بندر ایالات متحده (ILA) و اتحادیه دریایی آمریکا (USMX) اشاره کرده است که با نزدیک شدن به تاریخ انقضای قرارداد فعلی در سپتامبر 2024، ممکن است به اختلالات بیشتری در حمل ونقل دریایی منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.