بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

تعلیق پرواز خطوط هوایی اروپا به خاورمیانه به دلیل تنش های اسرائیل و لبنان

تعدادی از شرکت های هواپیمایی اروپایی روز سه شنبه پس از افزایش تنش میان اسرائیل و لبنان در نتیجه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، پروازهای خود به خاورمیانه را به حالت تعلیق درآوردند.

تعلیق پرواز خطوط هوایی اروپا به خاورمیانه به دلیل تنش های اسرائیل و لبنان
تین نیوز |

تعدادی از شرکت های هواپیمایی اروپایی روز سه شنبه پس از افزایش تنش میان اسرائیل و لبنان در نتیجه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، پروازهای خود به خاورمیانه را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الجزیره انگلیسی، شرکت بریتیش ایرویز پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را از روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد.

شرکت ایرفرانس اعلام کرد به دلیل نگرانی های امنیتی پروازهای پاریس را به بیروت و تل آویو تا روز پنجشنبه تعلیق می کند.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا همچنین اعلام کرد که همه پروازهای خود به تل آویو و تهران را تا پنجشنبه به دلیل افزایش تنش ها در منطقه به حالت تعلیق در می آورد.

در بیانیه این شرکت آمده است: با توجه به تغییرات اخیر در وضعیت امنیتی، گروه لوفت هانزا تصمیم گرفته است تا تمامی پروازهای خود را به تل آویو و تهران به حالت تعلیق درآورد. این امر تا 19 سپتامبر اعمال می شود. در این مدت، هیچ یک از خطوط هوایی گروه لوفت هانزا از حریم هوایی اسرائیل و ایران عبور نخواهند کرد.

لوفت هانزا افزود که از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و «در روزهای آینده ارزیابی های بیشتری ارائه خواهد کرد.»

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

حزب الله افزود: نهادهای ذی ربط در حزب الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه های پیجر در این کشور خبر داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، پس از انفجار صدها پیجر (دستگاه دریافت پیام الکترونیکی) متعلق به اعضای حزب الله که بیش از ۲ هزار مجروح و ۹ کشته برجای گذاشته است، گفت: تحولات در لبنان به ویژه با توجه به شرایط «بسیار ناپایدار» بسیار نگران کننده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از آسیب دیدن غیرنظامیان در جریان انفجارهای دستگاه های بی سیم حزب الله لبنان، بار دیگر بر ضرورت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان ابراز تاسف می کند.

او ادامه داد که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق تری از آنچه رسانه ها منتشر کرده اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشپتدپرس در خصوص علت این انفجارها نوشت: پیجرهای جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب الله اخیرا دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به حزب الله گزارش داد: برخی افراد احساس کردند دستگاه ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.

تارنمای آکسیوس نیزدر گزارشی نوشت: رسانه های لبنانی و آمریکایی و یک منبع آگاه به اکسیوس گزارش دادند که دستگاه های پیجر متعلق به نیروهای حزب الله روز سه شنبه در سراسر لبنان و بخش هایی از سوریه منفجر شدند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: بنا بر گزارش ها، انفجارها صدها مجروح برجای گذاشت و هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، اما اتهامات بلافاصله متوجه سرویس های اطلاعاتی اسرائیل شد.

حزب الله در بیانیه دوم خود درباره انفجارهای امروز لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می دانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.