ترکیه تبدیل به قلب حمل و نقل ریلی می شود
وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که با سرمایه گذاری های جدید، ترکیه تبدیل به قلب حمل و نقل ریلی خواهد شد.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که با سرمایه گذاری های جدید، ترکیه تبدیل به قلب حمل و نقل ریلی خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از آنادولو، عبدالقدیر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه طی مصاحبه با آنادولو به مناسبت هفته خطوط ریلی گفت: ترکیه سهم بسیار بیشتری از حجم حمل و نقل به ارزش حدود 75 میلیارد دلار بین اروپا و آسیا کسب خواهد کرد و با سرمایه گذاری های جدید، تبدیل به قلب حمل و نقل ریلی خواهد شد.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تصریح کرد: ترکیه را به 10‘مین کشور برتر جهان در زمینه حمل و نقل با قطار سریع السیر تبدیل کردیم. طول خطوطی که تا به حال ساخته شده است، 2251 کیلومتر بوده و خطوط جدید در حال ساخت و ساز هم وجود دارد.
اورال اوغلو هچنین متذکر شد: سرمایه گذاری در پروژه های ساخت خطوط ریلی را برای کمک به توسعه کشورمان در اولویت قرار خواهیم داد. در این راستا، هدفگذاری کردیم پروژه های ساخت راه آهن را در چارچوب برنامه میان مدت 2025-2027 تکمیل کنیم. با سرمایه گذاری ها و رویکرد توسعه یکپارچه ما، مراکز تولید و باربری ارتباطات بندری و ریلی صنایع منطقه ای را با دسترسی به بازارهای بین المللی تقویت خواهیم کرد. با تکمیل پروژه های برنامه ریزی شده، اهمیت ترکیه در بخش راه آهن در مقیاس بین المللی و منطقه ای افزایش خواهد یافت.
واقعا جای تاسف دارد که ما در حوزه حمل نقل ریلی اونقدر درجا زدیم که ترکیه و کشور های عربی هم از ما جلو زدند
اونها دارند به چی فکر می کنند و ما به چی آنها به قطار سریع فکر می کنند و ما هنور اندر خم کوچه افزایش سرعت از 120 به 140 کیلومتر بر ساعت هستیم
وجالب اینست که کارشناسان خیلی خبره ما هم از این ایده حمایت می کنند
حدود 20 سال پیش از راه آهن ترکیه بازدید داشتم و حتی ایستگاه استانبول را از نزدیک دیدم
در آن زما بسیار از ما به لحاظ تکنولوژی پائین تر بودند و قابل مقیسه با ما نبودند اما حالا کجا هستند به جائی رسیدند که می خواهند قطب حمل ونقل ریلی باشند
ایضا این موقوله در مورد کشورهائی چون عربستان و امارات هم صدق می کند
امیدوارم روزی برسد که ما هم از این خواب خرگوشی که به آن دچار شده ایم بیدار شویم.
مدعی ساخت لکوموتیو و واگن و ریل هستیم اما در هر سه مورد از دنیا عقب هستیم
این ره که ما می رویم به ناکجا آباد ختم می شود
ما مثلا بیش از 25 سال است دانشکده اختصاصی راه آهن داریم اما خروجی چیست؟
80 سال است راه آهن داریم
زمانی که ما راه آهن ساختیم عربستان حتی درشکه هم نداشت کی قرار است به خودمان بیائیم معلوم نیست
مردم ما سزوار بهتر از اینها هستند