بازدید سایت : ۷۰۵۱۵

کاهش 10 برابری زمان تحویل کالا با ساخت راه آهن ترانس افغان

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار 24 آوریل با عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر افغانستان در جریان سفر خود به افغانستان گفت که قزاقستان آماده مشارکت در پروژه های توسعه دهلیز بین الافغانی است.

کاهش 10 برابری زمان تحویل کالا با ساخت راه آهن ترانس افغان
تین نیوز |

سریک جومانگارین، معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار 24 آوریل با عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر افغانستان در جریان سفر خود به افغانستان گفت که قزاقستان آماده مشارکت در پروژه های توسعه دهلیز بین الافغانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، قزاقستان آمادگی دارد تا در ساخت راه آهن ترمذ – مزار شریف – کابل – پیشاور و هرات – قندهار – سپین بولدک مشارکت کند. انتظار می رود این پروژه زمان تحویل کالا بین کشورها را نزدیک به ده برابر کاهش دهد و هزینه های حمل و نقل کالا را کاهش دهد. 

طی سه سال گذشته، قزاقستان شاهد رشد مداوم حمل ونقل صادراتی به افغانستان بوده، به طوری که حجم حمل ونقل ریلی با افزایش 14 درصدی از شاخص سال 2021 به 2.7 میلیون تن در سال 2023، رسیده که از این مقدار 1.5 میلیون تن آرد و غلات بوده است. پیش بینی ها حاکی از افزایش 40 درصدی صادرات در سال های آینده است و انتظار می رود رشد ترافیک تا سال 2030 سه برابر شود.

علاوه بر این، قزاقستان پیشنهاد کرده است که ظرفیت ترمینال Beineu خود را برای افزایش عرضه غلات و آرد قزاق به افغانستان در نظر بگیرد. این ترمینال در منطقه مانگیستائو دارای زیرساخت کافی برای خدمت به عنوان یک پایانه ذخیره سازی حمل و نقل زمینی برای صادرات محصولات است. با دسترسی مستقیم به مرز قزاقستان و ترکمنستان، ظرفیت این ترمینال به آن اجازه می دهد تا 100 هزار تن غلات، 12 هزار تن آرد و حداکثر 3 هزار تن خوراک در ماه حمل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.