◄ گامی مهم برای بهرهبرداری از پروژه مترو قم
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با توجه به برنامههایی که برای راهاندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، بهزودی ریل سوم برقدار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهرهبرداری برداشته میشود.
![گامی مهم برای بهرهبرداری از پروژه مترو قم](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/RMnnD8A84dnb/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLPpZ4dp87qxs/%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88.jpg)
منصور درویشی به نصب ریل سوم در پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و اظهار داشت: بهمنظور بهرهبرداری از فاز نخست خط یک مترو قم، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن در شهریورماه سال جاری وارد پروژه گردید که این اقلام برای برقدار کردن حدود شش کیلومتر مسیر تونل – در دو خط – و حدود شش کیلومتر مسیر دپو خریداریشده است.
به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه عملیات نصب ریل سوم در مسیر تونل بلافاصله پس از اتمام روسازی و از دو هفته پیش آغاز شده است، ابراز کرد: قرار است در ابتدا، نصب ریل سوم در خط شمالی از ایستگاه مطهری تا ایستگاه شهدای کامکار انجام و در ادامه خط جنوبی تکمیل گردد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامههایی که برای راهاندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، بهزودی ریل سوم برقدار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهرهبرداری برداشته میشود.
درویشی یادآور شد: پیمانکار انتخابشده برای این منظور قابلیت نصب روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر ریل سوم را داراست و عملیات نصب با جدیت و کیفیت بالا در حال انجام است.