بازدید سایت : ۴۳۲۶۲
| کد خبر ۲۹۵۹۵۰
کپی شد

شهرداری قم ۸۰ درصد اعتبارات فاز اول مترو را تامین کرد

۸۰ درصد تأمین اعتبارات فاز نخست متروی قم توسط شهرداری صورت گرفته و تأمین واگن در این پروژه بر عهده دولت است.

شهرداری قم ۸۰ درصد اعتبارات فاز اول مترو را تامین کرد
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم با اشاره به اقدامات متعدد برای تأمین واگن متروی قم گفت: ۸۰ درصد تأمین اعتبارات فاز نخست متروی قم توسط شهرداری صورت گرفته و تأمین واگن در این پروژه بر عهده دولت است.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا انگشت باف در گفت وگو با ایمنا با اشاره به اینکه برنامه ریزی های سال ۱۴۰۴ به گونه ای است که قراردادهای سال گذشته ادامه یافته و فاز اول پروژه تکمیل شود اظهار کرد: همچنین تلاش می کنیم تا برخی قراردادهای فاز دوم مترو به سمت جمکران در سال جدید منعقد شده و به زمان تعیین شده یعنی مهر ۱۴۰۷ برسیم.

وی درباره زمانبندی بهره برداری از ایستگاه های مترو افزود: اولین ایستگاهی که وارد مدار می شود، ایستگاه نکویی خواهد بود، سپس ایستگاه میدان ولیعصر و در نهایت ایستگاه A۱ (جمکران) به مدار حرکتی متروی قم اضافه خواهند شد. تمامی مراحل این ایستگاه ها در زمان مقرر به اتمام می رسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم درباره تأمین مالی پروژه متروی قم ادامه داد: در سال گذشته، دو هزار و پانصد میلیارد تومان اوراق فروخته شد که در مهر ۱۴۰۳ به حساب پروژه واریز شد. همچنین مجوزی نوزده هزار میلیارد ریالی برای اوراق سال جاری از بانک مرکزی اخذ شده و بازار گردانی آن انجام خواهد شد.

انگشت باف با بیان اینکه ارزش روز پروژه متروی قم حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد منابع مالی فاز اول توسط شهرداری قم تأمین شده است.

وی با اشاره به تملک ایستگاه ها و دپوی مترو گفت: در بخش تملک ها، حدود ۴۴۰ هزار متر مربع به ارزش دو هزار میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم اظهار داشت: همچنین در ابتدای جاده جعفریه، یک دپوی چهل و دو هکتاری وجود دارد که از معدود دپوهای استاندارد کشور است و بیش از نود و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تنها برخی خرده کاری ها در سوله، برق رسانی و محوطه سازی باقی مانده است.

وی درباره ایستگاه های عبوری فاز اول (A۱۰، A۱۱، A۱۲ و A۱۴) اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی فنی کشور، ایستگاه های عبوری باید به مرحله ای برسند که خاکبرداری انجام نشود و قطار به صورت ایمن عبور کند. تمامی ایستگاه های عبوری خط یک مترو به پیشرفت هفتاد و پنج درصدی یعنی احداث سکوی خشک رسیده اند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم تأکید کرد: تلاش می شود پروژه متروی قم طبق برنامه ریزی ها و با حمایت های مالی و اجرایی به سرانجام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.