برنامه مشخصی برای تاکسی هوایی نداریم
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در خصوص تاکسی هوایی در پایتخت برنامه مشخصی نداریم.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در خصوص تاکسی هوایی در پایتخت برنامه مشخصی نداریم.
به گزارش تیننیوز به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری درباره موضوعات ترافیکی و حمل و نقل در تهران اظهار داشت: هجدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و ترافیک 6 تا 7 اسفند در محل دائمی نمایشگاهها در تهران برگزار میشود و در حاشیه آن نمایشگاهی تا 9 اسفند خواهیم داشت.
وی افزود: موضوعات ترافیکی و حمل و نقل در کشور از جمله محورهای این همایش است و موضوعاتی مانند مهندسی ترافیک، طرح هندسی معابر، اقتصاد و حمل و نقل، آموزش و مقررات، سیستمهای نوین حمل و نقل از جمله مباحثی است که در هجدهمین کنفرانس بینالمللی حمل و نقل و ترافیک مورد بحث و گفتوگو قرار میگیرد.
* بیشترین انتقاد به فعالیتهای شهری نبود مطالعه و تحقیق است
وی در پاسخ به اینکه در دورههای قبلی برگزاری این کنفرانس هزینهها بیش از مزایای آن بود و چرا علیرغم این مسأله و یکسال برگزار نشدن کنفرانس دوباره این موضوع را مدنظر قرار دادهاید گفت: انتقاد به عمده فعالیتهای شهر به دلیل نبود مطالعه و تحقیق است اینکه پشتوانه علمی وجود داشته باشد برای آینده شهر میتوان تصمیمسازیهای خوبی را انجام داد. سالهای گذشته این کنفرانس به سمت تشریفاتی و لوکس شدن پیش رفته بود ولی امسال این چنین نیست.
وی گفت: تلاش کردهایم کنفرانس را از بحثهای تشریفاتی تغییر و صرفهجوییهای علمی را انجام دهیم تا بعد علمی آن آسیب نبیند.
* هزینه برگزاری یک کنفرانس معادل یک پنجم خرید اتوبوس
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اینکه چرا هزینه برگزاری کنفرانس را صرف خرید اتوبوس و واگن مترو نمیکنید، گفت: کارهای علمی هیچ وقت به پایان نمیرسد و انتها ندارد امسال از شهرداری رقم اعتباری که برای هجدهمین کنفرانس بینالمللی حمل و نقل و ترافیک گرفتهایم معادل یک پنجم خرید یک اتوبوس است.
وی گفت:من هم معتقدم که بودجههای زیادی باید برای توسعه اتوبوس و حمل و نقل عمومی اختصاص داد ولی برگزاری چنین کنفرانسهایی هم ضرورت دارد. مهمترین کار ما تأمین نیازهای ناوگان حمل و نقل است ولی برگزاری کنفرانس جهتهای آینده را برنامهریزی میکند.
* خرید اتوبوس مشکل اجرایی دارد
حجت با بیان اینکه خرید اتوبوس مشکل اجرایی دارد که ما آن را پیگیری میکنیم گفت: کشور با مشکلات مالی مواجه است و تهیه اتوبوس و واگن مترو سخت شده ولی همه این مسائل مانع فعالیت ما نیست.
* اختصاص اسکوتر و دوچرخه برقی برای پایتخت
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه درباره موضوع دوچرخه در پایتخت گفت: تهران 4 جهت شرق به غرب، غرب به شرق، شمال به جنوب و جنوب به شمال دارد که تنها در بخش جنوب به شمال آن دوچرخهسواری مشکل است و به عبارتی از 100 درصد مسیرها در 25 درصد مشکل داریم که البته میتوان از مسیر سربالایی جنوب به شمال از اتوبوس و مترو در جهت برعکس که سرپایینی است نیز از دوچرخههای اشتراکی استفاده کرد.
وی گفت: اسکوتر و دوچرخه برقی را نیز تلاش میکنیم در پایتخت مورد استفاده قرار گیرد که البته بخش خصوصی ورود یابد اقدامات مؤثری انجام میشود.
* برنامه مشخصی برای تاکسی هوایی نداریم
وی در مورد تاکسی هوایی گفت:تحقیق و برنامه مشخصی در این زمینه نداریم خیابانها پر از آهن شده و نگرانیم که آسمان را علاوه بر زمین از دست بدهیم و این موضوع چندان مورد نظر نیست.
وی درباره فعالیت حمل و نقل عمومی و راهکارهای آن در تهران گفت: میتوان از الگوی شهرهای دیگر که موفق هستند در پایتخت استفاده کرد برخی از شهرها مانند شیراز و مشهد در حوزه پسماند اقدامات مؤثری نسبت به تهران انجام دادهاند و حتی در حوزه اتوبوسهای بیآرتی و دوچرخه نیز گاهی جلوتر هستند بنابر این نمیتوان گفت که تهران تنها نقش الگو برای سایر استانها دارد.