بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در زنجان

با اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر با کمبود مواجه هستیم ولی به مدت ۲ سال است که ۴۳ دستگاه اتوبوس در پارکینگ شهرداری به دلیل نبود راننده بلااستفاده مانده است.

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در زنجان
تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر با کمبود مواجه هستیم ولی به مدت ۲ سال است که ۴۳ دستگاه اتوبوس در پارکینگ شهرداری به دلیل نبود راننده بلااستفاده مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منصور مرادلو افزود: این وضعیت یک فاجعه است، در پی این هستیم تا از طریق بخش خصوصی راننده برای این اتوبوس ها تامین کنیم.

وی ادامه داد: در واگذاری این اتوبوس ها تاکید داریم که منافع شهروندان و حقوق بیت المال رعایت شود.

مرادلو با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۱ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان فعال است، گفت: قرار است ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز از طریق وزارت کشور تامین شود، از طرفی با تهیه ۳۶ دستگاه مینی بوس ۲ درب نیز که پیگیری ها برای تامین آنها در دست انجام است، از مشکلات حمل و نقل عمومی به ویژه در حاشیه های شهر زنجان کم می شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری ایستگاه‌های اتوبوس وسط خیابان‌های امام خمینی و سعدی در شورای ترافیک به تصویب رسیده است، افزود: البته صرفا جمع آوری این ایستگاه ها مشکل ترافیک را حل نمی‌کند، ما نیازمند اصلاح خطوط و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر هستیم.

مرادلو با بیان اینکه طی چند سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان کم شده است، افزود: این اتوبوس در نتیجه واگذاری های به شرط تملیک به مالکیت اشخاص حقیقی درآمدند و آنها هم اتوبوس ها را فروخته اند.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان از افزایش حدود ۳۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس در سال جاری خبر داد و گفت: این مصوبه بعد از تصویب در ستاد تنظیم بازار استان اجرایی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع

    سلام آخه کدام احمقی حاضر با این قیمت های خودرو تاکسی بگیره بیاد خودش تو دردسر هم بینداز تازه بعد از گرفتن هزار مدرک وغیر تازه باشخصیت مسافرکش واسنپ و تپسی و‌... خودش در گیر هم بشه .پس میره شخصی می خره باهش همان کار تاکسی را هم انجام می دهد و هر وقت هم خواست با بالاترین نرخ ممکن می فروشه