◄ برادر راننده اتوبوس دانشگاه آزاد : 10روز دیگر مراسم عقد دخترش بود/ 30سال سابقه رانندگی داشت
رحمان عقلمند، راننده مرحوم اتوبوس واژگون شده دانشگاه علوم و تحقیقات روز چهارشنبه به خاک سپرده شد. رانندهای که تا پایان سال بازنشسته میشد و تنها 10 روز به مراسم عقد دختر دومش مانده بود.
رحمان عقلمند، راننده مرحوم اتوبوس واژگون شده دانشگاه علوم و تحقیقات روز چهارشنبه به خاک سپرده شد. رانندهای که تا پایان سال بازنشسته میشد و تنها 10 روز به مراسم عقد دختر دومش مانده بود.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایران، بهروز عقلمند، برادر راننده جانباخته اتوبوس دانشگاه آزاد درباره این حادثه میگوید: دو ماه قبل بود که پسر رحمان که روی اتوبوس دیگری کار میکند به برادرم گفت که یکی از همکارانمان قصد دارد اتوبوسش را که دو سالی است در خط دانشگاه کار میکند بفروشد. پسازآن برادرم اتوبوس را به قیمت 60 میلیون تومان خرید و در همان خط مشغول به کار شد.
او افزود: رحمان 30 سال است که با اتوبوس کار میکند و عید امسال هم بازنشسته میشد. 15 سال در جاده تهران-اردبیل کار میکرد و حدود 12 سالی هم بود که راننده سرویس یکی از شرکتهای خودروسازی بود.
بهروز عقلمند درباره درآمد برادرش میگوید: برادرم درازای هر سرویس رفتوبرگشت و انتقال دانشجویان، 16 هزارتومان دریافت میکرد که ماهانه حدود 5 میلیون تومان میشد؛ یعنی بهصورت روزمزد و ماهانه حقوق نمیگرفت. ضمن اینکه باید هزینه استهلاک ماشین و سوخت و تعمیر سالانه را هم خودش پرداخت میکرد که شاید درمجموع حدوداً ماهی دو میلیون تومان دستش را میگرفت؛ اما خدا را شکر محتاج کسی نبود.
به گفته او، مرحوم رحمان عقلمند 3 پسر و 3 دختر داشته که یک پسر و دخترش ازدواجکرده بودند. عروسی یکی از دخترهایش سیزدهم همین ماه بود. عروسی پسر دومش هم اردیبهشتماه سال آینده بود.
بهروز عقلمند با انتقاد از برخورد رسانهها با این حادثه گفت: از رسانهها گلایه دارم و حتی دیروز با صداوسیما تماس گرفتم؛ اما کسی پاسخگو نبود. میگویند ماشین اسقاطی بوده، مدل خودروی برادرم سال 81 بود. درحالیکه در همین تهران خودروهای بهمراتب قدیمیتری هم وجود دارد و بدون هیچ مشکلی کار میکنند. اصلاً اگر این اتوبوس اسقاطی بوده چرا طی دو ماه گذشته شمارهگذاری شده؟! چرا اجازه دادهاند که مسافر سوار این اتوبوس شود؟!
او با دفاع از برادر مرحومش میگوید: برادرم اگر به فکر جان دانشجویان نبود میتوانست خودش را از همان لحظات اول از اتوبوس به بیرون پرتاب کند. نه اینکه تا آخرین لحظات فرمان را دودستی بگیرد. فاصله رکاب خودرو تا آسفالت 30 سانتیمتر بیشتر نیست و برادرم وقتی متوجه میشد که ماشین دچار نقص شده میتوانست در اتوبوس را باز کند و خودش را نجات دهد؛ اما فرمان را گرفت و تا آخرین لحظه زندگیاش تلاش کرد تا در حد توانش جان دانشجویان را نجات دهد. میگویند اتوبوس نقص فنی داشته، حادثه ساعت 11 رخ داد و آن روز این چهارمین سرویسی بود که برادرم برده بود. اگر اتوبوس نقص فنی داشت، بیشک در سه سرویس قبلی متوجه آن میشد.
بهروز عقلمند درباره مدارک برادرش گفت: هر رانندهای دفترچه کار دارد، برادرم پایهیک داشت و کسی که پایهیک دارد باید کارت سلامت داشته باشد در غیر اینصورت افسر جلوی فعالیت او را میگیرد. بیمه هم که بود.