بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

ماجرای سرقت در اتوبان شهید همت چه بود؟

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری سارقان اتوبان شهید همت، گفت: از مسئولان قوه قضائیه درخواست کرده ایم که به هیچ وجه برای این افراد وثیقه قبول نکنند و کل زمان حبس را در زندان سپری کنند.

ماجرای سرقت در اتوبان شهید همت چه بود؟
تین نیوز |

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری سارقان اتوبان شهید همت، گفت: از مسئولان قوه قضائیه درخواست کرده ایم که به هیچ وجه برای این افراد وثیقه قبول نکنند و کل زمان حبس را در زندان سپری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش ویدئویی از یک گوشی قاپی در اتوبان شهید همت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. در این ویدئو یک موتورسیکلت، به یک خودروی تیبا نزدیک شده و در کسری از ثانیه راکب موتورسیکلت از موتور پیاده شده، در عقب این خودرو را باز کرده و پس از سرقت یک تلفن همراه، سریع از محل فرار می کند.

گوشی قاپ اتوبان شهید همت دستگیر شد

حالا پس از گذشت چند روز، دیروز سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری این سارقان خبر داده و گفت: چندی پیش فیلمی از یک گوشی قاپی در اتوبان همت در شبکه های اجتماعی بازنشر شد که همکاران من موفق به دستگیری این سارقان شدند و روش کار این باند اینطور بود که دو نفر با موتورسیکلت جلو رفته و اقدام به سرقت می کردند. همچنین یک نفر از عقب اسکورت آنها می شد و در صورت نیاز به کمک می رفت که هر سه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان قوه قضائیه داشتیم از آنها خواستیم که به هیچ وجه برای این افراد وثیقه قبول نکنند و کل زمان حبس را در زندان سپری کنند.

از ترس چند هفته شب ها خوابم نمی برد؛ اما حالا امنیت به من بازگشت

روز گذشته فردی که تلفن همراهش در این ویدئو به سرقت رفته بود با حضور در پلیس آگاهی، ضمن قدردانی از پلیس به خاطر دستگیری این سارقان، درباره روز حادثه  می گوید: ساعت ۸ صبح روز ۲۳ مردادماه بود که من با یک ماشین تیبا که از اسنپ گرفته بودم، از خانه به سمت محل کارم در حال حرکت بودم که در بزرگراه شهید همت، زیر پل آفریقا، ترافیک شدید شد و من صدایی شنیدم و تصور کردم که ماشین تصادف کرده است.

او می افزاید: در این حین به یک باره در باز شد، فردی رسما داخل خودرو آمد و گوشی تلفن همراهم را که یک آیفون ۱۴ پرومکس بود از دستم کشید، سوار موتورسیکلت شد و فرار کرد.

این مالباخته که خانمی حدودا ۳۰ ساله است، ادامه می دهد: همه این اتفاقات در کسری از ثانیه رخ داد، من خیلی ترسیدم و حالم به شدت بد شد. به طوریکه تا چند هفته نمی توانستم  بخوابم و حتی نمی توانستم سوار هیچ خودرویی شوم.

او می گوید: حالا که برای شناسایی این فرد به پلیس آگاهی آمدم و چهره سارق را دوباره دیدم، همان حسی به من دست داد که هنگام سرقت داشتم و دوباره خیلی ترسیدم؛ اما خوشحالم که این سارق دستگیر شده و دیگر در سطح شهر آزاد نیست و حس امنیت دوباره به من بازگشت.

این مالباخته اظهار می کند: من اطلاعات کاری بسیاری مهمی در تلفن همراهم داشتم و در این مدت که تلفنم سرقت شده بود بسیار از لحاظ کاری آسیب دیدم.

او به سایر شهروندان توصیه کرد که علاوه بر پنجره ها، حواسشان به قفل بودن در خودرو نیز باشد و نسبت به اطراف خود آگاهی داشته باشند و می گوید: اصلا تصور نمی کردم که سارق تلفنم دستگیر شود، به همین خاطر  از پلیس تشکر می کنم و امیدوارم که تلفن همراه من نیز به زودی پیدا شود.

فرد مورد نظر را در اتوبان زیرنظر گرفتیم

به سراغ سارق اتوبان شهید همت که سارقی سابقه دار است و در پلیس آگاهی حضور داشت رفتم و درباره انگیزه اش درباره سرقت پرسیدم گه در این خصوصبه ایسنا می گوید: چندسال پیش به خاطر سرقت تلفن همراه دستگیر شدم و چند ماهی هم در زندان بودم، وقتی آزاد شدم، به دنبال کارگری رفتم تا اینکه حدود چندماه پیش دوباره تصمیم گرفتم با یکی از دوستانم به سرقت برویم.

او می افزاید: پس از چند گوشی قاپی، در خیابان، یک بار در اتوبان همت خانمی را تحت نظر گرفتیم که تلفن همراه گران قیمتی در دستش بود، وقتی خودرو متوقف شد؛ خیلی سریع از موتور پیاده شدم، گوشی را از دستش قاپیدم و با دوستم فرار کردیم؛ اما چند روز پیش توسط پلیس در خانه مان دستگیر شدم.

این گوشی قاپ اظهار می کند: تاکنون چند تلفن همراه دزدیده بودیم و به مالخرهایی که اطراف بازار سر چهارراه می ایستادند، می فروختیم.

او در پاسخ به این پرسش که تصور می کرد دستگیر شود یا خیر؟ می گوید: می دانستم مثل دفعه پیش دستگیر می شوم اما فکر نمی کردم اینقدر زود دستگیر شوم و چون فیلممان در فضای مجازی منتشر شد، خیلی زود شناسایی شدیم و چند روز پیش دستگیر شدم و حالا بسیار پشیمانم.

 این سارق برای ادامه روند قضائی، به دادسرا معرفی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.