بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ خسارت 180میلیارد تومانی بارش های اخیر در خراسان جنوبی

بارش های اخیر بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است.

خسارت 180میلیارد تومانی بارش های اخیر در خراسان جنوبی
تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:  حجم خسارت‌ها در این دوره بارش‌ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خسارت ها از نظر حجم و شدت بارش‌های نسبت به سال های قبل 31 درصد کاهش داشته است.
وی آمار بارش‌ها را طی روزهای گذشته به ویژه در مناطق جنوبی استان، بی سابقه دانست و افزود: با اطلاع رسانی گسترده نسبت به آگاهی بخشی هم استانی‌ها و آماده باش کامل نیروها، به لطف خداوند، هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است.
جانشین استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ادامه داد: علیرغم حجم ۱۰۰ میلی متری بارش‌ها در یک بازه زمانی چند روزه تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.
عباس زاده با اشاره به ماهیت رگباری بارش‌های استان از ایجاد خسارت هایی در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه‌ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات و همچنین شریان‌های حیاتی آب و برق خبر داد و افزود: خوشبختانه مجموع خسارت‌ها در همه بخش‌های زیرساختی و همچنین زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.
وی اذعان داشت: تیم‌های کارشناسی دستگاه‌های ذی مدخل از نقاط سیل خیز بازدید داشتند که  علاوه بر برنامه ریزی نسبت به تقویت سیل بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی شهری و روستایی و همچنین مستحدثات راه‌ها و محورهای مواصلاتی مورد تأکید بود.
به گفته وی، تعداد ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان، طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده باش کامل در آمدند تا خدمات رسانی مطلوبی را به هم استانی‌های عزیز ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.