بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ افزایش ۹ درصدی جابجایی کالا در خراسان جنوبی

جابجایی کالا در استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹ درصدی جابجایی کالا در خراسان جنوبی
تین نیوز
بیرجند| معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی گفت: امسال یک میلیون و ۲۹۱ هزار تن کالا از خراسان جنوبی توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ ای به نقاط مختلف کشور جابجا شده است؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر مزیدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش جابجایی بار در استان اظهار داشت: جابجایی کالا در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: برای جابجایی کالا‌ها بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه در ۲ ماه ابتدایی سال جاری در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مزیدی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدا استان سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله‌ ای و سنگ سنگبری بوده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده به مقاصد استان‌ های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

مزیدی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ و نقل کالا در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به صدور بارنامه الکترونیکی برای جابجایی کالا در استان، افزود: با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محور‌های مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ ها است.

مزیدی جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌ جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ ها برای اخذ کاغذ بارنامه را مهمترین دستاورد‌های حذف فیزیکی بارنامه برشمرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.