بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

انجام مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه ریلی خراسان جنوبی

مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه ریلی خراسان جنوبی در محدوده استان از نهبندان تا قائن به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

انجام مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه ریلی خراسان جنوبی
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه ریلی خراسان جنوبی در محدوده استان از نهبندان تا قائن به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در سه سال خدمت دولت سیزدهم که با حضور اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: باندهای دوم با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی و کریدورهای اصلی کشور، اتصال معبرهای مرزی استان به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال تمامی مراکز شهرستان های استان به آن درحال اجرا است.

مودی با بیان اینکه از مجموع ۲۵۱۳ کیلومتر باند دوم مورد نیاز در استان ۹۴۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است گفت: ۴۸۶ کیلومتر با پیشرفت متوسط ۴۱ درصد در دست اجرا بوده که تکمیل آن نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار است. 

وی با بیان اینکه ۸۴ کیلومتر باندهای دوم استان در دست مناقصه بوده و مطالعات ۳۸۲ کیلومتر انجام شده است افزود: اجرای یک کیلومتر باند دوم حداقل ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد و احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در محورهای استان از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در دو سال اخیر در بهره برداری از باند دوم در سطح کشور، استان خراسان جنوبی ، با اختلاف معناداری رتبه اول کشوری را دارد. این بدان معناست که جبران کم کاری ها و بی توجهی های صورت گرفته در دولت های گذشته، با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدائی دولت مردمی ایران قوی، در دستور کار و اقدام عملی است.

مودی با اشاره به پروژه راه آهن خراسان جنوبی تصریح کرد: مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه پروژه مهم راه آهن زاهدان بیرجند مشهد در محدوده خراسان جنوبی از نهبندان تا قائن بطول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸هزار میلیارد تومان انجام شده، پیمانکاران قطعات مشخص، زمین تحویل پیمانکاران و تجهیز کارگاه انجام شده و عملیات خاکی در بعضی قطعات آغاز شده است.

وی افزود: از محل تامین اعتبار از محل تهاتر نفتی تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته که عملیات زیرسازی در بیش از ۷۰ کیلومتر از این پروژه تکمیل و مطالعات ایستگاه تشکیلاتی بیرجند و قاین در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می گردد.

شایان ذکر است علی رغم پیگیریهای زیاد صورت گرفته، موانع اداری و قوانین جاری ، روش تامین منابع این پروژه بزرگ و محرک توسعه شرق کشور را با مشکلاتی مواجه ساخت. لکن در جریان سفر دوم ریاست محترم جمهور در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ با رفع موانع و کسب موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تامین منابع مالی پروژه از محل تهاتر نفتی تصویب و ابلاغ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.