بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

خراسان رضوی تایید نهایی ایمنی چهار هزار تانکر گاز مایع را انجام می دهد

اختیار آزمایش و تایید نهایی ایمنی چهار هزار تانکر یا نیم یدک های حمل گاز مایع خراسان رضوی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به این استان واگذار شده است.

خراسان رضوی تایید نهایی ایمنی چهار هزار تانکر گاز مایع را انجام می دهد
تین نیوز

مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: اختیار آزمایش و تایید نهایی ایمنی چهار هزار تانکر یا نیم یدک های حمل گاز مایع خراسان رضوی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به این استان واگذار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر لبافی روز یکشنبه در نشستی در محل اتاق بازرگانی مشهد به چالش نیم یدک های حمل گاز مایع اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۰ هزار دستگاه دارای مخزن حمل گاز مایع در کشور، چهار هزار دستگاه مخزن حمل گاز مایع در خراسان رضوی وجود دارد.

لبافی ادامه داد: پیش از این بر اساس ضوابط تعیین شده، آزمایش های مربوط به تانکرهای حمل گاز در خراسان رضوی انجام می گیرد، اما برای تایید نهایی که شامل یک آزمایش چشمی است، باید این کامیون ها چند هزار کیلومتر را تا تهران طی می کردند.

به گفته وی، این موضوع پیمودن بیش از ۲ هزار کیلومتر راه بدون هدف رفت و برگشت، استهلاک سرمایه، مصرف سوخت و خارج شدن کامیون بیش از ۱۰ روز از چرخه حمل گاز، تصادفات جاده ای و آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.

مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: برای تحقق این موضوع پیگیری های زیادی انجام شد و در نهایت موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی رسید و حجت الاسلام پژمانفر رییس این کمیسون نیز آن را بررسی کردند.

یکی از مسوولان شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در خصوص مخازن گاز مایع کامیون ها و مجوزی که باید در این زمینه صادر شود، از دیرباز امکانات آن در تهران و صرفا برای شرکت های مصرف کننده گاز مایع بوده و پیشتر بحثی تحت عنوان صادرات گاز مایع وجود نداشته است.

حمید مقیمی افزود: با توجه به درخواستی که استان خراسان رضوی برای انجام آزمایش های نهایی مخازن گاز مایع کامیون های صادراتی داشت، مکاتباتی با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران انجام گرفت.

به گفته وی، موضوع در نشست هیات مدیره شرکت پخش فراورده های نفتی خراسان رضوی بررسی و تفویض اختیار از ناحیه مدیر عامل به استانهایی که امکان انجام این آزمایشها را دارند، به تصویب رسید.

وی بیان کرد: این مصوبه به استانهای کشور ابلاغ شده و در مرحله تدوین شیوه نامه قرار دارد که به محض تدوین آن برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اصل موضوع تفویض اختیار انجام این آزمایش به استان بوده که محقق شده است.

یعقوب علی نظری افزود: به متولیان تا برگزاری نشست بعدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مهلت داده می شود تا نسبت به تدوین شیوه نامه مربوطه اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.