بازدید سایت : ۳۸۶۹۰

طرح مطالعاتی قطار سریع‌ السیر مشهد تهران عملیاتی می‌ شود

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح قطار سریع السیر مشهد-تهران ردیف و بودجه برای مطالعه دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی مکلف به مطالعه این طرح و اخذ مجوز ماده ۲۳ هستند و تمام مجوزهای لازم برای این اقدام در سال جاری را دارند.

طرح مطالعاتی قطار سریع‌ السیر مشهد تهران عملیاتی می‌ شود
تین نیوز |

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح قطار سریع السیر مشهد تهران ردیف و بودجه برای مطالعه دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی مکلف به مطالعه این طرح و اخذ مجوز ماده ۲۳ هستند و تمام مجوزهای لازم برای این اقدام در سال جاری را دارند.

به گزارش تین نیوز از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن زنگنه  در جلسه کارگروه ملی زیارت در مشهد اظهار کرد: برای قطار برقی تهران مشهد، مجلس در ردیف شماره ۱۳۰۳۰۱۵۰۳۵ پیوست یک ردیفی تعیین کرده و در جدول ۱۴ از محل هدفمندی نیز، مبلغ هفت هزارو ۵۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده است.

وی ادامه داد: اما عنوان این ردیف، «برقی کردن قطار مشهد تهران و مطالعه قطار سریع السیر» است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در خصوص برقی شدن قطار مشهد تهران نیز پیشنهاد می کنم، بانک عامل این پروژه حتماً در شورای اقتصاد تغییر یابد.

تبدیل قطار سریع السیربه برقی با نگاه توجیه اقتصادی

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر لزوم ایفای نقش فعال حاکمیت در توسعه زیرساخت های زیارتی، از روند تغییر عنوان پروژه قطار سریع السیر مشهد به قطار برقی انتقاد کرد و خواستار ادامه اجرای آن مطابق مصوبه اولیه شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه حاکمیت همان گونه که در حوزه آسایش مردم وظیفه دارد، در حوزه آرامش و معنویت مردم نیز مسئول است، گفت: انقلاب اسلامی بر ضرورت ایجاد زیرساخت های زیارتی تأکید داشته و حاکمیت موظف است شرایط لازم برای حضور مردم در اماکن زیارتی به ویژه مشهد مقدس را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های اقامتی و حمل ونقل، بیان کرد: این زیرساخت ها فقط مربوط به مشهد یا قم نیست، بلکه خدمتی ملی و فراملی برای جهان اسلام و تشیع است. زائرانی از سراسر دنیا از این خدمات بهره مند می شوند و مردم محلی کمتر از این امکانات استفاده می کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در گذشته اقشار مختلف مردم با هر سطح اقتصادی امکان حضور در اطراف حرم را داشتند، اما با کنار کشیدن دولت ها از وظایف خود و ورود بخش خصوصی با نگاه صرفاً اقتصادی، شرایط به گونه ای شده است که طبقات پایین و متوسط دیگر توان اقامت در این مناطق را ندارند.

پژمانفر همچنین با انتقاد از روند تغییر پروژه قطار سریع السیر مشهد گفت: این پروژه که از سال ۱۳۹۳ مطرح بوده است، اکنون پس از ۱۱ سال به قطار برقی تغییر عنوان داده شده است، تا برای توجیه اقتصادی و جذب بخش خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: موضوع قطار سریع السیر مشهد تهران نباید از دستور کار خارج شود. مطالعات دقیق آن باید انجام گیرد و این طرح همان گونه که در مصوبات اولیه آمده، اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    به جای ساخت راه اهن تهران مشهد سریع السیر با هزینه گزاف از جیب مردم راه آهن کرمانشاه خسروی و دو خطه کردن راه اهن تهران سیستان و وراه اهن چابهار مشهد که صرفه اقتصادی دارد بپردازید