بازدید سایت : ۶۴۱۰۰

این کامیون جایی برای راننده ندارد

این کامیون کمی کوتاه‌تر از یک کامیون معمولی است و طول آن به 7 متر می‌رسد.

این کامیون جایی برای راننده ندارد
تین نیوز |

این ‌روزها یکی از دغدغه‌های بزرگ‌ دولت‌‌ها، خودروسازان و مردمی که بیشتر به محیط زیست توجه دارند خودروهای الکتریک و هیبریدی است. کشورهای جهان در اجلاس پاریس در سال 2015 بیشتر از 9 روز از وقت خود را صرف برنامه‌هایی کردند که مانع از گرم شدن بیشتر زمین می‌شود. و در این راستا یکی از راه‌حل‌های سیاست‌گذاران جهان حرکت به سوی خودروهای الکتریکی و هیبریدی و دوری از از سوخت‌های فسیلی در اتومبیل‌هاست.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "د ورج"، در حالی که ولوو سوئدی در خبری اعلام کرده که دیگر از خودروهایی با موتور درون‌سوز یا احتراق داخلی استفاده نخواهد کرد، و تمام خودروهای آن تا سال 2019 حداقل به صورت نیمه الکتریک درخواهد آمد و خودران‌ها به شکل‌های مختلف در حال افزایش هستند، یک استارت‌آپ سوئدی از کامیونی الکتریکی و خودران رونمایی کرده که جایگاهی برای راننده انسانی ندارد.

این کامیون جایی برای راننده ندارد

نسخه اولیه و آزمایشی کامیون که "تی- پاد" نامیده می‌شود، یک کامیون خودران فاقد فرمان، پدال، شیشه جلو است. در یک کلام این خودروی بزرگ کابین ندارد.

این کامیون جایی برای راننده ندارد

این کامیون کمی کوتاه‌تر از یک کامیون معمولی است و طول آن به 7 متر می‌رسد. انراید در این خصوص می‌گوید، تی- پاد ظرفیت حمل 20 تن بار را دار که در این خصوص با یک کامیون سطح 8 برابری می‌کند. این کامیون با ریموت ویژه از راه دور کنترل شده یا می‌توان آن را در حالت خودران قرار داد تا بدون دخالت عامل انسانی به راه خود ادامه دهد.

این کامیون جایی برای راننده ندارد

انراید تلاش دارد تا نمونه‌هایی از این خودرو را تا سال 2020 به سیستم حمل و نقل کشورش اضافه کند.

 

منبع: سايت خبری عصر ایران
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.