4 نکته راجع به بیکیفیتی خودروهای داخلی
داستان بیکیفیتی خودروهای داخلی آنقدر طولانی شده که گویا قصد به پایان رسیدن ندارد. خودروهایی که باعث شده آمار مرگ و میر در کشورمان در اثر تصادفات روز به روز بیشتر از قبل شود و شیب صعودی به خود بگیرد.
داستان بیکیفیتی خودروهای داخلی آنقدر طولانی شده که گویا قصد به پایان رسیدن ندارد. خودروهایی که باعث شده آمار مرگ و میر در کشورمان در اثر تصادفات روز به روز بیشتر از قبل شود و شیب صعودی به خود بگیرد.
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، داستان بیکیفیتی خودروهای داخلی آنقدر طولانی شده که گویا قصد به پایان رسیدن ندارد. خودروهایی که باعث شده آمار مرگ و میر در کشورمان در اثر تصادفات روز به روز بیشتر از قبل شود و شیب صعودی به خود بگیرد. هرچند که برخی معتقدند فرهنگ رانندگی در ایران به خوبی جا نیوفتاده است، اما آن چیزی که مشخص است این است که هر چقدر هم فرهنگ رانندگی در کشور توسعه پیدا کند با وجود تولید این خودروهای بی کیفیت داخلی دردی دوا نمیشود. در ادامه چند نکته راجع به بی کیفیتی خودروهای داخلی را میخوانید:
1. از اوایل سال گذشته مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تغییر کرد و این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کیفی کسب کردند. این در حالی بود که حدود 10 مدل از خودروهای داخلی تنها توانستند یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند، بنابراین تولید آنها باید متوقف میشد! این خودروها شامل سایپا 131، سایپا 111، سایپا 132، تیبا، تیبا هاچبک، ساینا، امویام 110 اس، سمند، پژو پارس، پژو 405، لیفان ایکس 60 و امویام 550 است. اما خودروسازان سازنده این محصولات نه تنها کیفیت این خودروها را به سطح کیفی حداقل دو ستاره ارتقاء ندادند بلکه تولید آن را نیز متوقف نکردند.
2. مشکل ما در حوزه کیفیت خودروهای داخلی این است که اگرچه هر ماه گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تهیه و منتشر میشود، اما به این گزارشها ترتیب اثر داده نمیشود. این در حالی است که خودروهای تک ستاره دارای پلتفرم قدیمی هستند و امکان تنوع مدل نیز در این محصولات وجود ندارد. برخی از کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی رانت و زد و بند بین برخی خودروسازان و قطعهسازان است.
3. روز گذشته بود قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به برخی آمار و ارقام در زمینه حوادث ترافیکی، گفت: حوادث ترافیکی در کشور ما سومین عامل مرگ و میر هستند و در هر 33 دقیقه یک نفر در کشور ما فوت میکند و 20 برابر این تعداد نیز مصدوم میشوند. ایران از نظر آسیبهای ناشی از حوادث ترافیکی در رتبه هشتم قرار دارد و قبل از ما شش کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی است که وضعیتشان از ما بدتر است.
4. سید حسن هاشمی روز شنبه در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: حوادث رانندگی شایعترین علت مرگ افراد زیر 40 سال است که مهمترین افراد در حوزه تولید اقتصادی هستند و هفت درصد آسیب اقتصادی کشور بر اثر حوادث رانندگی رخ میدهد. باید گفت که صنعت خودروسازی ایران اشکال دارد و باید درست شود. این صنعت باید بیش از آنکه به جیب مردم و اشتغال فکر کند به فکر جان مردم باشد. زیرا که این مسئله منجر به مرگ و معلولیت افراد شده است. متاسفانه هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که باید انجام شود.
Good data