واردکنندگانی که از فرصت طلایی حذف برخی تامین کنندگان قطعات سود خوبی به جیب می زنند
یک عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور ، معتقد است چنانچه نیمی از برنامه های دولت در بخش توسعه تولید و اشتغال در کشور عملی شود بی شک جریان تولید قطعه سازان و خودروسازان داخلی نیز روند رو به رشدی را خواهد داشت.
یک عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور ، معتقد است چنانچه نیمی از برنامه های دولت در بخش توسعه تولید و اشتغال در کشور عملی شود بی شک جریان تولید قطعه سازان و خودروسازان داخلی نیز روند رو به رشدی را خواهد داشت.
نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تحقق برنامه های دولت در حوزه تولید مستلزم ایجاد شرایط مناسب و سیاست گذاری است ، تصریح کرد : انتظار می رود در این شرایط ،استراتژی دقیق و منطقی در راستای وضعیت موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تعریف و بر اساس آن گام های درست عملی برداشته شود.
وی همچنین با توجه به جریان تولید در واحدهای قطعه سازی ، گفت : هر چند تلاش گردید در یکی دو سال گذشته جریان تولید و فروش خودروهای داخلی روند رو به رشدی داشته باشد اما قطعا رونق و بهبود این جریان به خصوص در واحدهای قطعه سازی نیازمند تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه سازان است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت نقدینگی قطعه سازان در ماههای اخیر نگران کننده تر شده است ، افزود : با وجود خبرهایی مبنی بر گشایش در پرداخت مطالبات بخشی از قطعه سازان اما همچنان در برخی از واحدها پرداخت چندانی صورت نگرفته و کماکان درصد زیادی از قطعه سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند.
این فعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه به معضل افزایش واردات قطعه به کشور پراخت و گفت : پیش بینی می گردید که آمار واردات قطعه سیر صعودی داشته باشد چرا که در این سالها بخشی از تامین کننده اصلی ورشکست و سرمایه در گردش آنها بلوکه شد .
نصیری افزود : متاسفانه در این جریان برخی از شرکتهای بازرگانی از فرصت طلایی بوجود آمده بهره برده و اقدام به واردات قطعه و عرضه آنها با سود های خوبی در کشور کردند.
وی گفت : با بهبود و احیاء جریان تولید در کشور مسلما واردات قطعه نه تنها منطقی نیست بلکه باعث حذف برخی از فرصت های شغلی گردیده و به به نوعی خیانت به تولید در کشور چرا که عمدتا این جریان با هدف کسب سودهای بالا صورت می گیرد.