◄ مدیریت رنتیفا (Rentifa) پاسخگوی سرگردانی و مشکلات مشتری خود باشد
یکی از مخاطبان تین نیوز طی تماس و ارسال پیام برای خبرنگاران ما از عملکرد نامناسب و خدمات نامطلوب سایت رنتیفا انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مدیران این سایت رنت خودرو شده است.

یکی از مخاطبان تین نیوز طی تماس و ارسال پیام برای خبرنگاران ما از خدمات نامطلوب سایت رنتیفا در عمان انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مدیران این سایت رنت خودرو شدند.
در ادامه متن پیام انتقادی این مخاطب را می خوانید:
در نوروز 1404 قصد سفر به عمان داشتم به دلیل تعدد مقاصد سفر تصمیم به اجاره خودرو در کشور مزبور گرفتم به توصیه یکی از نزدیگان به سایت رنیتفا (Rentifa) مراجعه کردم و با بررسی سایت یک خودرو انتخاب و طبق دستورالعمل های سایت مزبور نسبت به اجاره و پرداخت هزینه های خودرو اقدام کردم.
در فرودگاه مسقط خودرو مزبور را تحویل گرفتم و مستقیما به شهر مقصد در 130 کیلومتری مسقط سفر کردم . در حدود 120 کیلمتری متوجه شدم چراغ روغن خودرو روشن و آمپر آب آن به نقطه جوش رسیده است .
خوشبختانه بر خلاف طول مسیر که محل توقفی وجود نداشت در فاصله حدوداً 500 متری خرابی خودرو یک مسجد با پارکینگ مناسب و خارج از جاده وجود داشت که خودرو را بلافاصله متوقف کردم و با شماره تلفنی که در اختیار داشتم با از شرکت اجاره دهنده تماس گرفتم.
پاسخگوی تلفن که ظاهراً مدیر و صاحب شرکت بود بجای کمک و راهنمایی برای یک مسافر که در کشوری غریب و بدون آشنا در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بود که از یک طرف باید خانواده خود را با وسایل به مقصد می رساند و از سوی دیگر برای حفاظت از خودرو چاره ای می اندیشید و از امکانات ارتباطی محلی نیز بی بهره بود . با لحنی اعتراضی مطالب زیر را بیان کرد :
1 – ماشین سالم به شما تحویل شده است و 120 کیلومتر راه رفته است پس شما مقصر هستید!
2 – شما ترمزدستی ماشین را آزاد نکرده اید که علت این خرابی است. به ایشان توضیح داده شد؛ اولاً خودروئی که در زمان تحویل سالم باشد نمی تواند با 120 کیلومتر طی مسافت دچار خرابی شود!
ثانیاً؛ شما بدون بررسی و حتی ملاحظه وضعیت خودرو چگونه تشخیص دادید که ترمز دستی آزاد نشده است ضمن این که یک خودرو نمی توان این مسافت طولانی را در اتوبان بدون آزاد کردن ترمز دستی حرکت کند!
علیهذا با صرف هزینه و وقت و دشواری باتفاق خانواده و وسایل به شهر مقصد رسیدیم و طی تماس های واتساپی مکرر درخواست اعزام تیم فنی و انتقال خودرو و جایگزینی آن را کردم، که پس از 20 ساعت تیم مزبور و خودررو جدید به محل رسیدند. تیم فنی با بررسی خودرو متوجه شد که رادیاتور خودرو آب نداشته است و در محل 5/4 لیتر آب به رادیاتور ریخته شد. ضمن این که با روشن کردن خودرو فن رادیاتور نیز کار نمی کرد و علیرغم تلاش زیاد نتوانستند که فن خودرو را راه بیاندازند(ظاهراً مشکل اتصال برقی داشته است).
به دلیل عدم امکان تعمیر و راه اندازی خودرو، تصمیم به جابجایی خودرو گرفته شد . وضعیت ظاهری موتور خودرو نشان از کهنگی و به احتمال بسیار زیاد تعمیر کلی موتور در گذشته داشت، خودرو جدید نیز دارای اشکالاتی بود که از جمله روشن شدن چراغ تنظیم فشار باد لاستیک و سیستم برق آن و علیرغم اینکه در کشوری ثبت شده بود که دارای سیستم متریک بود ولی بجای کیلومتراژ از مساحت سنج مایلی برخوردار بود که در ابتدای حرکت هر اندازه ای دچار اشتباه می شود زیرا وقتی شما سرعت را روی مثلاً 80 تنظیم می کنید مفهوم آن بالغ بر 140 کیلومتر است و در صورتی که تصور راننده 80 کیلومتر است!
در گزارشی که در گروه واتساپی به مدیران رنتیفا دادم مشکلات خودرو اولیه را براساس بازدید تیم فنی اعلام کردم. مدیر مربوطه در عمان در توضیحاتی اعلام کرد که:
خودرو آب داشته است به دلیل طی کردن مسافت طولانی در یک لحظه فن کار نکرده است و لذا آب آن خالی شده است برای ارزیابی سخن این مدیر از هوش مصنوعی استفاده کردم پاسخ آن این بود .
مسافت طولانی در یک خودرو مفهومی ندارد و با کار نکردن فن، به تنهایی آب آن خالی نمی شود.
نکته مهمی که در گفتگوها بود اعتراض اجاره دهنده به خروج از شهر مسقط به استناد قرارداد منعقده بوده که با بررسی قرارداد مشخص شد که محدودیت تردد در کل کشور عمان هست نه شهر مسقط – اجاره دهنده اعلام می کرد – ما امکانات در شهرهای دیگر نداریم و شما نباید از مسقط خارج می شدید که این نکات نه کتبی و نه شفاهی در هیچ کجا بیان نشده است.
از جمله ایرادات اجاره خودرو در این سایت عدم اعلام شرایط قرارداد قبل از قبولی اجاره هست. قرارداد مورد اشاره در فرودگاه ارائه شد که بدلیل مقررات فرودگاه به هیچ وجه امکان مطالعه آن وجود ندارد و اجارهکنندگان بالاجبار و براساس اعتماد اقدام به امضای آن می کنند و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند که نکته اعلامی قبلی نیز در همین قرارداد یکطرفه تنظیم شده وجود نداشت.
نکته دیگر اینکه در این قرارداد پیش بینی کرده است که اگر خودرو دچار تصادف یا خرابی شد مستاجر باید آن را برگرداند که این متن با بررسی هائی که در برخی از شرکت های دیگر اجاره دهنده انجام دادم وجود نداشت و تکالیف مالایطاق است، تصور کنید خانواده ای در خارج کشور در یک دوره محدود و عدم اطلاع و ارتباط با نهادهای امدادی چگونه چنین کاری را می تواند انجام دهد.
به نظر می رسد رنتیفا که کارکنان آن در طول این مدت با احساس مسئولیت و رعایت ادب و نزاکت موضوع را پیگیری می کردند در انتخاب شرکت طرف قرارداد خود و ملزومات حقوقی ترتیبات لازم را انجام نداده بودند.
شایان ذکر است؛ تلاش خبرنگاران ما برای تماس با مدیریت رنتیفا به نتیجه نرسید و با این حال تین نیوز آماده انتشار پاسخ رنتیفا به این گزارش است.
انتهای پیام