بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ احداث 2.5میلیون ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی تا سال 2025

یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه خودروهای الکتریکی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای تردد این‌گونه وسایل نقلیه است. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای تردد خودروهای الکتریکی، ایستگاه‌های شارژ سریع است.

احداث 2.5میلیون ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی تا سال 2025
تین نیوز

یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه خودروهای الکتریکی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای تردد این‌گونه وسایل نقلیه است. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای تردد خودروهای الکتریکی، ایستگاه‌های شارژ سریع است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شرکت «شارژپوینت» قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، تعداد ایستگاه‌های شارژر خود را به ۵/ ۲ میلیون دستگاه برساند.

شرکت «شارژ پوینت» (ChargePoint) که در کالیفرنیا قرار دارد، هم‌اکنون ۵۴ هزار ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی خود دارد. گرچه این تعداد در مقایسه با ایستگاه‌های پمپ گاز، تعداد کمی را تشکیل می‌دهد، ولی میزان قابل‌توجهی است. شرکت خودروسازی «تسلا» نیز درحال‌حاضر ۱۱ هزار و ۱۳ ایستگاه شارژر را از آن خود دارد. در آینده روزی خواهد رسید که تعداد ۵۴ هزار ایستگاه شارژر نیز کافی نباشد.

در این راستا، شرکت «شارژ پوینت» قصد دارد تا سالیان آتی تعداد شارژرهای خودروهای برقی را در آمریکای شمالی و اروپا افزایش دهد. ممکن است این شرکت تا سال ۲۰۲۵، تعداد ایستگاه‌های شارژر خود را به ۵/ ۲ میلیون برساند. این طرح به این دلیل برنامه‌ریزی شد که پاسخگوی کمبود تعداد ایستگاه‌های شارژر باشد.

تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۰ میلیون خودرو برقی در آمریکای شمالی و اروپا وارد جاده‌ها خواهند شد. درحال‌حاضر، شرکت‌های خودروسازی در پی ساخت خودروهای برقی ارزان‌قیمت هستند. ساخت ایستگاه‌های شارژر این شرکت در زمانی صورت می‌گیرد که شرکت در اوج دوران شکوفایی خود خواهد بود. شارژ پوینت امیدوار است برای رسیدن به این مهم، هرسال ۳۵۰ هزار ایستگاه شارژ را تأسیس کند.

متأسفانه در ایران هیچ تلاشی در جهت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تردد خودروهای الکتریکی انجام‌نشده است و به این شکل در آینده نه‌چندان دور کشورمان دچار یک عقب‌ماندگی غیرقابل‌جبران نسبت به کشورهای دیگر خواهد شد.

انرژی برق برای تردد خودروها در کنار مزایای فنی باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد شد. به‌این‌ترتیب بدون هزینه کردن زیاد می‌توان با توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و همچنین درنظر گرفتن مزایای اقتصادی برای خریداران خودروهای الکتریکی، آلودگی کلان‌شهرها را به‌شدت کاهش داد.

مسئولان باید درنظر داشته باشند که تا سال 2030 بخش عمده تولید خودرو در جهان به خودروهای الکتریکی اختصاص داده خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.