بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

آمادگی اتریش برای ایجاد خط تولید کامل خودرو در تبریز

آمادگی اتریش برای ایجاد خط تولید کامل خودرو در تبریز

سفیر اتریش از آمادگی این کشور برای ایجاد خط تولید کامل خودرو در تبریز خبر داد و گفت: اتریش امیدوار است مذاکرات هسته‌ای تا آخر نوامبر به یک نتیجه مطلوب برسد.
 
در این دیدار که برگزار شد رحیم صادقیان، رئیس اتاق بازرگانی تبریز ضمن معرفی اعضای اتاق و تاریخچه اتاق تبریز به "فریدریش ایشتیفت" و هیئت همراهش گفت: شما در شهری به سر می‌برید که پس از تهران بیشترین واحدهای صنعتی و تولیدی را دارا است و از آنجایی که جاده ابریشم از تبریز می‌گذرد نخستین اتاق بازرگانی ایران با قدمت بیش از 104 سال نیز در این شهر تاسیس شده است.
 
وی تصریح کرد: سفیر محترم باید از سال‌ها قبل در این شهر حضور می‌بافت تا با شهری که 8 هزار واحد صنعتی فعال دارد و از نظر صادرات قوی‌ترین استان کشور و قطب تولید شیرینی‌جات و صادرات محصولات غذایی کشور است دیدن می‌کرد و با مرکز فرش ایران، تبریز آشنا می‌شد.
 
ظرفیت‌های بالای آذربایجان‌شرقی در زمینه صنایع قطعه‌سازی خودرو
در ادامه این دیدار فریدون جعفری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در تشریح موقعیت صنعتی استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه ماشین‌سازی و صنایع قطعه‌سازی خودرو است و در زمینه معدن نیز بسیار غنی است.
 
وی افزود: در استان بیش از 600 معدن کشف شده موجود است که از این تعداد 350 معدن فعال و درحال بهره‌برداری هستند.
 
رئیس انجمن ماشین‌سازان و قطعه‌سازان خودروی تبریز اظهار کرد: دو طرح بزرگ و اولویت‌دار در تبریز که مورد تاکید دولت  است عبارت است از طرح تولید موتورهای دیزلی برای خودروهای سواری و طرح تولید فولاد آلیاژی که هر دوی این طرح‌ها همکاری شرکت‌های اتریشی را می‌طلبد.
 
جعفری اضافه کرد: در مورد طرح تولید موتورهای دیزلی برای خودروهای سواری مذاکراتی با یک شرکت اتریشی در گذشته انجام گرفت که این مذاکرات تا ماه فوریه ادامه داشت ولی از اوایل فوریه به بعد، مذاکرات با وجود پیگیری‌های مکرر همکاران ما، از طرف شرکت اتریشی بدون بیان دلیل مشخصی قطع شد که امید است سفیر محترم علت این قطع رابطه را توضیح دهند.
 
وی گفت: یکی از شرکت‌های اتریش پیش از این در مورد واحد فولاد آلیاژسازی یزد همکاری‌های مطلوبی داشته و امیدواریم در تبریز هم بتوانیم در این زمینه همکاری‌های مثمر ثمری با شرکت‌های اتریشی داشته باشیم.
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد: در استان حدود 215 طرح اولویت‌دار در زمینه اکتشاف معدن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری انجام نگرفته؛ بنابراین در زمینه این طرح‌ها هم آماده همکاری با شرکت‌های اتریشی هستیم.
 
جعفری خاطرنشان کرد: در مجموع در مورد تعدادی از طرح‌های عمرانی استان، قطار شهری، طرح‌های معدنی و قطعه‌سازی خودرو آمادگی داریم تا با شرکت‌های اتریشی به مذاکره بنشینیم.
 
سفیر اتریش هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق بازرگانی و شهر تبریز اظهار کرد: می‌دانم تبریز یک شهر مشهور به صنعت و اقتصاد، صنایع غذایی، داروسازی و صادرات است و امروز در اتریش هر تبریزی را به خاطر صنعت فرش فاخرش می‌شناسند.
 
فریدریش ایشتیفت با بیان اینکه سال‌های اخیر سال‌های سختی بود ولی باید نگاهمان به آینده باشد، یادآور شد: در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی ظرفیت‌های بالایی بین دو کشور موجود است و اقتصاد اتریش علاقمند است پس از حل مسائل مربوط به تحریم‌ها با تمام توان با ایران وارد همکاری شود.
 
وی ادامه داد: کشور شما جوانان تحصیل‌کرده و توانمندی دارد و دارای پیشینه قوی در زمینه‌های مختلف صنعتی است و شرکت‌های اتریشی علاقه زیادی دارند تا در این کشور و به ویژه در شهر تبریز سرمایه‌گذاری کنند چرا که ارتباط اقتصادی بین دو کشور به سال‌های بسیار دور بر می‌گردد.
 
ایشتیفت تصریح کرد: در مقطع بسیار مهمی از روابط دوجانبه قرار داریم و اتریش امیدوار است مذاکرات هسته‌ای تا آخر نوامبر به یک نتیجه مطلوب برسد و با توجه به اینکه مذاکرات آینده در وین برگزار می‌شود، امیدواریم جو حاکم بر وین در به نتیجه مطلوب رسیدن این مذاکرات تاثیرگذار باشد.
 
وی در ادامه به تمایل اتریش برای ایجاد خط تولید کامل خودرو در تبریز اشاره کرد و افزود: پیش از این ملاقاتی با شهردار تبریز داشتیم و به بحث و بررسی در مورد توسعه حمل و نقل، ساخت نو ساز شهری و توسعه گردشگری و توریسم پرداخته و شب گذشته در دیدار با دست‌اندرکاران صنعت قطعه‌سازی به مذاکره در مورد ایجاد خط تولید کامل خودرو در تبریز نشستیم.
 
سفیر اتریش با اشاره به قطع مذاکرات شرکت اتریشی در زمینه تولید موتور دیزلی با شرکت‌های تبریز اظهار کرد: در این رابطه کاملا متعجبم چرا که اگر قرار بود قطع ارتباطی صورت گیرد حتما باید دلیل آن بیان می‌شد.
 
ایشتیفت خاطرنشان کرد: به هر حال اتریش آماده است در زمینه‌های مختلف صنعتی و تجاری با شرکت‌های آذربایجان‌شرقی وارد همکاری شود و به نظر می‌رسد ظرفیت‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف و به ویژه در بخش معدن برای همکاری دو جانبه موجود است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.