بازدید سایت : ۴۶۷۳۲

فروش خودرو در چین ۱۸ درصد کاهش یافت

آمارها حاکیست که بازار فروش خودرو در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی با ۱۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

فروش خودرو در چین ۱۸ درصد کاهش یافت
تین نیوز |

آمارها حاکیست که بازار فروش خودرو در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی با ۱۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و خودرو دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده البته برخی از انها نیز بعد از مدتی اعلام کرده اند که تولید خود را با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.  

بر اساس گزارشی که در CNN آمده است، شیوع ویروس کرونا در چین ضربه مهلکی به صنعت خودروسازی در این کشور وارد کرده است به گونه‌ای که بسیاری از خودروسازان بزرگ در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون دستگاه خودرو کمتر فروخته اند.

به عبارتی دیگر، طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان چین، میزان فروش خودرو در بازار این کشور که بدون شک از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود، در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی شرکت ها و کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی با ۱۸ درصد کاهش روبرو شده است.

تحلیلگران در این گزارش برآورد و اعلام کرده‌اند که این روند نزولی و رو به کاهش در ماه فوریه بیشتر نیز خواهد شد.

آنها در ادامه خاطرنشان کرده اند که صدمات ویروس کرونا به صنعت و بازار خودرو در چین به مراتب سهمگین تر و بیشتر از تبعات منفی شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.