بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
رئیس انجمن قطعه سازان؛

با عرضه خودروهای جدید نباید از بازار آزاد غافل شد

کاری را که ترامپ نتوانست با خودروسازی ایران بکند، خودمان کردیم!

تین نیوز |

کاری را که ترامپ نتوانست با خودروسازی ایران بکند، خودمان کردیم!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان همگن استان تهران در نشست خبری  با اشاره به گستردگی بسیار زیاد بازار خودرو در ایران گفت: آخرین آمارهای اعلام شده از سوی پلیس نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۲۸ میلیون خودرو فعال در کشور در حال تردد هستند. از سوی دیگر تنها در سال گذشته بیش از هفت میلیون معامله خودرو در سراسر کشور انجام شده است.

به گفته رئیس انجمن قطعه سازان اینکه ما کل ظرفیت و تمرکز را بر روی عرضه خودروهای جدید قرار دهیم و از بازار آزاد غافل شویم، نشان از آن دارد که ما هسته اصلی بازار خودرو را فراموش کرده ایم.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که مردم در بازار آزاد با قیمت های موجود در حال معامله هستند و اینکه ما کل ظرفیت و تمرکز را بر روی عرضه خودروهای جدید قرار دهیم و از بازار آزاد غافل شویم، نشان از آن دارد که ما هسته اصلی بازار خودرو را فراموش کرده ایم. از این رو توقع ما این است که با نگاهی واقعی به مسائل این صنعت، تصمیماتی گرفته شود که در نهایت به سود فعالان خودرو و البته مصرف کننده نهایی باشد.

در ادامه امیر حسین جلالی - عضو هیات رئیسه انجمن قطعه سازان - اظهار کرد: وقتی از مشکلات صنعت قطعه سازی صحبت می کنیم، تنها موضوع محدود به عدم تامین نقدینگی یا بدهی خودروسازان نیست، بلکه باید به این مسئله نگاه کنیم که قطعه سازان در این شرایط چطور توانسته اند به کار خود ادامه دهند.

کاری که ترامپ نتوانست با خودروسازی ایران بکند را خودمان کردیم!

به گفته وی، در سال های گذشته، قیمت برخی مواد اولیه، چند صد درصد افزایش یافته اما قطعه سازان یا اجازه افزایش قیمت محصول خود را نداشته اند یا خودروسازان توان خرید با قیمت واقعی را پیدا نکرده اند که این موضوع در نهایت به ضرر صنعت خودرو کشور و البته مصرف کننده نهایی تمام می شود.

عضو هیات رئیسه انجمن قطعه سازان با اشاره به ظرفیت های مهم این بخش در اقتصاد ایران، توضیح داد: در دوره برجامی و زمانی که خودروسازانی مانند پژو یا سیتروئن به ایران آمدند، قطعه سازان ایرانی توانستند قراردادهایی را با آنها نهایی کنند و در این مسیر کیفیت برخی قطعات نیز تایید شد که البته در نهایت فرصت اجرای طرح های مشترک فراهم نشد. از این رو باید بدانیم که صنعت قطعه سازی ایران توان بالایی برای تولید با کیفیت محصول دارد.

جلالی ادامه داد: این ظرفیت وقتی با قیمت گذاری دستوری، عدم تامین نقدینگی، بدهی معوق و بسیاری از مشکلات در سیاست گذاری و تصمیم گیری مواجه می شود در نهایت باعث می شود که ما نتوانیم تمام ظرفیت های موجود در این حوزه را مورد استفاده قرار دهیم. بنابراین با برخی تصمیمات اشتباه و سیاست های غلط، آنچه که ترامپ و تحریم ها نتوانستند ضد صنعت خودروسازی ایران اجرایی کنند را ما خودمان اجرایی کرده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.