◄ سقوط قیمت کامیون و تریلی در بازار به زیر قیمت کارخانه + جزئیات
گزارش ها از قیمت کامیون و تریلی در بازار شهریورماه حاکیست؛ فروشندگان در بازار نرخ فروش را کاهش داده اند و این امر موجب شده است که قیمت بازار برخی انواع کامیون و کشنده به زیر قیمت کارخانه سقوط کند.
گزارش ها از قیمت کامیون و تریلی در بازار شهریورماه حاکیست؛ فروشندگان در بازار نرخ فروش را کاهش داده اند و این امر موجب شده است که قیمت بازار برخی انواع کامیون و کشنده به زیر قیمت کارخانه سقوط کند.
به گزارش تین نیوز، تثبیت نرخ ارز در محدوده حدود 50 هزار تومان یا اخبار توافق محدود بین ایران و آمریکا و یا تداوم رکود چند ماهه در بازار کامیون ... ، هر یک از این عوامل از دیدگاه برخی فعالان بازار می تواند موجب شرایطی کنونی در بازار خودروهای سنگین شده باشد.
علت هر چه باشد نتیجه این است که قیمت ها در بازار با شیبی ملایم در حال کاهش هستند و قیمت کامیون و تریلی همچون سال گذشته در این ایام، تمایلی به افزایش و رکورد زنی های پی در پی ندارد.
برای اطلاع از جدیدترین تحولات بازار کامیون و تریلی، اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
این اتفاق موجب شده است که قیمت بازار برخی کامیون هایی که از سوی تولیدکنندگان مشهور به بازار عرضه شده و بعضی از آنها نیز برای نخستین بار در ایران رونمایی شده اند، از قیمت کارخانه آنها ارزان تر شود.
یکی از فعالان بازار در این زمینه به خبرنگار تین نیوز می گوید: بهتر است نام برند خاصی را نبریم اما یک پرس و جوی کوتاه از نمایندگی ها و فعالان حرفه ای بازار نشان می دهد قیمت برخی کشنده ها اکنون در بازار 10 تا 15 درصد زیر قیمت کارخانه است. وی در پاسخ به این پرسش که علت این رویداد چیست، می گوید: یک علت مهم این است که تمایل برای خرید کامیون و تریلی برای حفظ ارزش پول، کاهش پیدا کرده است.
خبر مهم و پربازدید مرتبط با این گزارش را بخوانید:
◄ سقوط قیمت کامیونت های 6 تن، 8 تن و 9 تن در بازار + جزئیات
اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که قیمت خودروهای سواری خارجی وارداتی هم از ابتدای سال تاکنون ریزش های سنگینی داشته است. به بیان ساده تر، صاحبان پس انداز و نقدینگی دیگر سرمایه گذاری روی خودرو – چه سواری و چه کامیون و تریلی – را مثل سابق پرسود ارزیابی نمی کنند.
به گفته وی، علت دیگر سقوط قیمت ها در بازار کامیون ، رکود سنگین بازار است که با توجه به ایام اربعین و نزدیک شدن به ایام ناآرامی های سال قبل، تمایل به معامله در بازار را کاهش داده است و صاحبان نقدینگی ترجیح می دهند در دارایی هایی که نقدشوندگی بیشتری دارند، سرمایه گذاری کنند.
شایان ذکر است؛ در هفته های اخیر گزارش هایی از قطع تخصیص ارز واردات قطعات خودروهای سنگین منتشر شد که انتظار می رفت بازار را با موج گرانی مواجه کند اما در عمل این اتفاق نیفتاده است. در ادامه قیمت برخی انواع کامیون و کشنده را در بازار را بر اساس اعلام سایت های آگهی کامیون مشاهده می کنید.
جزئیات قیمت کامیون در بازار
کامیون U480 | سی اند سی | 1402 قیمت 5 میلیارد تومان
fh-500 | ولوو | 1397 قیمت 7 میلیارد و 900 میلیون تومان
fh-500 | ولوو | 2019 قیمت 5 میلیارد و 700 میلیون تومان
تی 480 | رنو | 1399 قیمت 3 میلیارد و 390 میلیون تومان
تک باری | بنز | 1383 قیمت 3 میلیارد و 600 میلیون تومان
xf480 | داف | 2020 قیمت 6 میلیارد و 300 میلیون تومان
1401 | دیما | 1401 قیمت 5 میلیارد و 100 میلیون تومان
fh-500 | ولوو | 2022 قیمت 10 میلیارد تومان
قیمتهای نو و کارخانه ای چندبرابر قیمت واقعی هستن،،،اجحاف تا کجا،،،،شما قیمت همین کامیونها رو توی سایتها در ترکیه،کشورهای عربی،واروپا و حتی چین نگاه کنید،قیمتهای داخل ایران نجومی و وحشتناکه،،
کامیون رو باید فقط به راننده با داشتن پایه یکم و بصورت اقساط ده ساله واگذار بشه و حق فروش رو هم تا ده سال نداشته باشه و در صورت فروش هم فقط باید به یک راننده با پایه یکم واگذار کنه و ادامهی اقساط رو پرداخت کنه نه اینکه طرف سرمایهداره و به محض ثبتنام ، سریعا نقدی میخره و رانندهها شدن بردهی پول و ثروت....
درود پس تکلیف ما که برای کامیونت آرنا پلاس ثبت نام کردیم وحدود یک میلیاردوهشتصد میلیون تومان برامون تمام شده وحالا بازار آزاد یک وپانصد هم نمیبرن چه میشه وهنوز م ماشین تحویل نگرفتیم
وقتی برای دلالی و کسب سود ثبت نام میکردی باید فکر اینجا رو میکردی
نوش جان شما و دلال های عزیز
با ۱۸۰۰ میتونستی فورس ۱۲ تن بنویسی که تک حساب میشه نه خاور،کلاه سرت رفته
حرص و طمع همیشه پدر آدمیزاد رو درمیاره....!
استاد پروفسور توان خرید نیست و بعدش بازار کار دیگه جواب نمیده و بعدش قطعه گرون شده و گرونتر میشه اما ما مردمی مقام و محکمیم و فعلا جاداریم
اصلا به هیچ چیز به غیر از کمبود بار و گرانی قطعات و استهلاک زیاد و بی کیفیتی قطعات در خط تولید و بیرون و کمی کرایه ها ... مگر طرف عقلش کم است به طور ضعیف (۷میلیارد)میگم هزینه کنه وبیفته تو جاده ها و... و جیب همه را پر کنه و خودش تو جاده دنبال غذاخوری ارزون وارزانترین غذا خورش قیمه و سیب زمینی و تخم ومرغ باشه . و باربری با واسطه بهترین غذا را میل کنه
یک راننده بدبخت چند سال واسه ( ) شوفری کنه ونتونه یک خونه ۵۰متری واسه خودش بخره روزی همین نزدیکی ها فرا میرسه بالای ۵۰درصد رانندگی ریزش میکنه نه بیمه درست و حسابی و نه حقوق بازنشستگی خوبی نسبت به سایر ارکان
هنوز ۱۰۰ درصد بالاتر از قیمت هستن و بازهم صرفه اقتصادی دیگه نداره
داداش بگو بار برگشتی هم نیست ،یعنی کرایه بار نصف میشه
قیمت خودرو سنگین پایین تر باشه برای خیلی چیزها اثر میگذارد وخوب است.
خرید با این قیمتها دیوانگی محض است خیلی زیر این قیمتها هم خریدار نداره
قیمتهایزدهشدهدرجدولتمام
اراجیفه.
بروبازارببینچقدتفاوتقیمتدارید
به علت تولید انبوه
ونبوددرآمد و بار قیمت کاهش پیدا کرده خیلی از راننده گان دارن این شغل را ترک می کنند علاوه بر مشکل کار ودرآمد عدم حمایت دولت نیز در این امر دخیل است
من خودم بعداز۷سال کامیونداری بخاطر کرایه واقعا کم مجبوربفروش شدم و الان ۶ماهه بیکارم و باپوله فروشه کامیون۶تن یخچالدارم فقط تونستم یه ۲۰۷مدل۱۴۰۰بخرم و بابقیشم ۲۰۰تومن طلاکه درهردوتاش ضررکردم
اين ماشين که اینجا تو جدولش گذاشته ۵ملیارد تو ترکیه با يه ملیارد ميشه خرید شرکتهای بزرگ مثل اسنوا و ایرانول و دیگران خودشون کامیون خریدن ماشين خریدن که بارشونو ببرن و دیگه به کسی بار ندن حالا کسی که بره پول بده بالایی ماشین واقعا اشتباه است
سلام قیمت ماشین تودوسال ده برابر کردن حالا ۲۰۰داره میاد پایین میگن ارزون شده ماها چقدربدختیم دیگه کننده واقعی ازخواب بیدارشده که مغزخرنخورده ۷ملیارد بده ماشین آوارگی بدبخی برای خودش بخره اگرلاستیکش ترکید انگشتر بچشوبفروشه چقدر راننده بدخت پول توجیبیب مافیای خودرو کرد تا کی بیخابی بکشه دربه دری بکشه جیب قطعه فروشو باربری پرکنه
احسنت حرف حق
به نظرت میلیارد ارزونه ....بعدشم کو کارش کو لارش ...کو قطعاتش ..کو لاستیکش؟؟؟برو بابا خودتی عمو
وقتی کار کمه قطعه گرانه هزینه ها با درآمد یکی نیست رانندگی دیگر بصرفه نیست وماشین هم فرسوده تو نمایشگاهها توجه کنی همه فروشنده هستن
هنوز نیومده پایین میگن کامیون کامیونت اومده پایین
باید باربری ها حذف بشوند و بارها را راننده مستقیم از طریق برنامه های گوشی از شرکتها تحویل بگیرد وگرنه رانندها بدبختر میشوند
ایشالله همتون یک روزی صاحب ماشین بشین.حسادت به مال دیگران جز اینکه به خودتون اسیب بزنه چیزی نداره.وقتی قیمت یه پفک چند برابر شده انتظار دارین کامیون که به دلاره بیاد پایین؟فعلا چند وقته با حرف درمانی و واردات قیمتهارو کنترل کردن اما تا کی این کار جواب میده؟؟؟؟واردات که عملا تعطیل شده.
فنرو هر چقد با زور جمعش کنی یکروز در میره
مردم دیونه کردین استرس تاکی خسته شدن
من راننده از سال ۶۸ تا حالا کل زندگیم ۱۵۰۰ ملیارد نيست هرچه کار کردیم به گاراژ لوازم فروش و۰۰۰۰ دادیم وخودمان نهار شام یکی خوردیم
وشغلی که هیچ مدافعی ندارد
وهیچ آیندای
خب حالا من چه بگم که سال ٩۶ اف اچ مدل ٨٨ فروختم ٢٧٠تومان حالا هیچی ندارم این باید به کی بگی
هیچ ارزونی در کار نیست حالا ببینیت سال آینده چی میشه بعد میگن پارسال چه ارزون بودن
چراقیمت بیجامبگی بنز۱۳۸۳ کدام کم عقل ۳میلیاردوششصد میخره وقتی مدل ۱۴۰۲ دومیلیادرششصد مشتری نداره کمترهم حاضره بفروشه خریدار نداره
کجاست داداش به اون قیمت
درود.آخه با این وضعیت اقتصادی و گرونی قطعات و استهلاک و قیمت گران ماشین و ضعیف بودن کار اصلا جوابگو نیست دخل و خرج جور نمیشه.به نسبت سرمایه و زحمت زیاد و بی حاصل. الان کامیون اصلا نمی صرفه
بنز۱۹۲۴ باری صفر ۲میلیاردوپانصد دربازارهست
کجا ارزون شده هرموقع انقد اومد پایین که قشر کم در آمد جامعه هم تونست خرید کنه اونموقع بگید اومده پایین 'همه قیمتا ۵ میلیارد و ۶ میلیارد آخه مگه کم پولیه
با این قیمت ها و استهلاک و قطعات گران مگه میشه ماشین خرید.میگن چندین میلیارد.مگه دخل وخرج جور میشه تمام وجود آدم میشه استرس اصلا صرفه اقتصادی نداره
همین الان قیمت کامیون کشنده هم خیلی نجومی هستش،، مگه چخبره کشنده 20سال کارکرد،، 3میلیارد یا4م،، بایدقیمتش 500نهایت 1میلیارد خداکنه که بیادپایین رانندهایی که چن سال قبل فروختن بتونن خریدکنن ودوباره به شغل رانندگی برگردن
بخداهرکی کامیون بخره پشیمون میشه با نبودکاروبار راننده گران شده قطعه سربه فلک لاستیک بیمه فقط برااقا زاده واردکننده خوبه به ۱ملیاد بخره به من بدبخت کامیون چینی اشغال بده ۴ملیاردبعدم هرچی کارکنم بدم براقطعه باید مثل سیم کارتها کامیون هم مجانی بشه همین خریدی که ما میکنیم برا دولت بسه همه کار ما برای اوناست به بهانه های مختلف ازما میگیرن خدا ازشون نگذره
کامیون ازسال 96 تا امروز 12 برابر حتی 20 برابر بیشترشده بنزتک 180میلیون الان 3میلیار اف500 پانصد میلیون چی ارزن سوه
تو این شغل فقط باربری ها دارن حق راننده را میچاپن هیچ نضارتی هم نیست من یه بار گرقتم ۳ ملیون کرایه ۵میلیون کمیسیون واقعا تف به این شغل
استاد به این قیمت های نجومی میگیدارزون شده؟
این کشندها را چی قیمت پایین امد چرا جو روانی ایجاد مکنید این ماشینارو تا همین ۳ یا ۴ سال پیش کسی ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون نمیخرد
وقتی قیمت یک ماشین چینی سی ان سی با قیمت ماشین اروپایی یکسان میزاری مشخصه که قصدو نیتت چیه دقیقا
قانونا عجیب یک یرابه زمین ودیگری رابه عرش میبرد اگر ارزانی میخواهید مدیریت همه را به اسنپ وتپسی بدهید همه چیز ارزان میشود به غیر از کمسیون خودشان
تا زمانی که وضعیت بار وکرایه ولوازم یدکی درست نشه کامیون به مفت نمی ارزد اصلا خرج کامیون از درآمدش خیلی زده بالا
وقتی که هیچ چیز سر جای خودش نباشه میشه همین یک روز دلال بازیه يک روز سرمایهگذاری آخرش هم راننده بیچاره باید زحمت بکشه و تا صد سال دیگه هم نتونه ماشین دار بشه وتا صد جور مدرک و کارت هم نداشته باشه نمیتونه بار بگيره اون هم از حقوق بازنشستگیاش همه هم طلبکارش هستند .مديريت نالایق.
وقتی الکی قیمتها میره بالا همینه مگه چقد ی تریلی درامد داره که قیمتش اینقد رفته بالا
رنو تی ۴۸۰ کجا ۳میلیاردو ۳۹۰تومانه چرا ااکی گذاشتین
دراین یکی دوسال قیمتهای کامیون نجومی رفت بالا چندین برابرند خیلی ها رابدبخت کرد وبعضیها هم که خریدن ویا نفروخته چندبرابرسودکردن وبیشترین کسانی که کامیون داشتن وفروختن ومیخاستن بخرن دیگه نتوانستن بخرن .وحالا هرچندبیادپایین دیگه هرکسی نمیتواندبخرد .پس هنوز خیلی فاصله داریم
قیمت کامیون علاوه بر ارز به کار وبار بستگی داره سال۱۴۰۲ از نظر بار بسیار سال بدیه چرا که کرایه ها چه داخلی وچه خارج افت شدیدی کرده وبا وارد کردن بیش از اندتزه کامیون ومونتاژ کامیون چینی بیش از نیاز باعث افت شده والبته گرانی لاستیک و لوازم یدکی به هر حال کاسه کامیون تو ایران پرشده
مسخرهشدیم
بعدعمری کاررانندگی یه سهم ماشین نداریم وقتی مردم دیگه آه من بگیره سران کار راکه هیچ حرکتی برای من که جونموجوانیمو دادم هیهات
همکارهای محترم راننده لطفا نخرید کمی صبور باشید کامیون ارزون میشه
اون دلالها و مافیای کامیون باید از دور خارج بشند کامیون باید برکرده به قیمت سال نود و پنج
همچین میگه سقوط که هرکس ندونه فکر میکنه از۳۰۰میلیون اومده صدمیلیون..عمو تو یادت رفته بقیه یادشونه یه پونصدfhرو ۴۵۰تومن ثبت نام میکردن همین چندسال پیش اما الان۱۲میلیارد بایدکارت کشید.چقدر رو داری همچین مطلبی رو مینویسی
راننده پایه یک در ایران یعنی هیچ ارزشی نداره آقایان باربری نشستن زیر کولر کرایه نصف نصف قطعات یدکی چند برابر پنج شش میلیارد هم پول ماشین بدی بیوفتدی تو جاده و بیابان واقعا ظلمه
ماشاالله به مدیران نالایق 👍
درود برعزیزان،هرچی شده خودمون برسر خودمون اوردیم،اوردن جیب دلالارو پر کردن پرروشون کردن الان کمی قیمت میاد پایین میگن اره آوردیم پایین،ولی بالا رفتن میلیاردی به چشمشون نمیاد..
بعد چندین سال بیابون رفتن خواهشا نصیحت منو گوش کنید و زندگیتون و عمرتون و سرمایه خودتون وخانوادتون رو آتیش نزنید. هیچ انسان عاقلی با این شرایط اینکارو نمیکنه. خود من بعد چندین سال از این شغل کنار کشیدم و حیف عمر که واسه هیچی تو این جاده ها به باد رفت.
آخرFH500که قیمت جهانی اون حتی درعراق وافغانستان 40سال جنگزده زیر2میلیاردتومن هست چرابایستی درایران به چندین برابرقیمت فروخته بشه وسوداون به جیب چه کسانی میره؟ من سال93فاوگرفتم 270میلیون الان بااین کرایه های پایین استهلاک بالاهزینه هابا هم صرف نمیکنه فاوی که الان حدود4میلیاردپولش هست دیوانگی نیست.
آخه وقتی شرایط منطقی برای فروش اقساطی هنوزمحیانشده حالاحالاها مشتریان این کامیونها همچنان نهادهای حکومتی یا شرکتهای بزرگ صنعتی هستن و رانندگان شبیه مابااین سیاست غلطه دولت همچنان خواب مالک شدن و بایدببینن البته متاسفانه🥺 وجالبه که دولت هیییییچ برنامه ای برای منوامثال من نداردجهت مالک شدن..
خدا رو هزار مرتبه شکر
Fm 86 دارم فروشی
سال ۸۴ کشندهی بنز اکسور خریدم صد و پنج میلیون و بعد از اولین باری که برای ازمیر ترکیه زده بودم ، متوجه شدم همون اکسور با دنیایی از آپشن و لوازم که توسط ایرانخودرو دیزل در اکسورهای ایرانی سرقت شده بود رو در ترکیه بیست و یک میلیون تومان میفروختند ، از اون روز تا الان دیگه اون آدم سابق نشدم و کلا بعد چند ماه کشنده و تریلی رو فروختم و زدم به ساخت و ساز.... الحمدالله خدا رو شاکرم که صدبرابر حمالی و رانندگی برام سود داشته ، تازه هرشب تو خونهم هستم و بیشتر روزهای هفته هم از ویلام بیرون نمیرم ، اینا رو نگفتم که از خودم تعریف کرده باشم ، فقط میخواستم همکارانم بدونند که از کار و رانندگی اگه زنده بیرون بیای ، به هیج جایی نمیرسی ،، سود خوب رو اول دلال بار میبره و بعدشم شرکتهای باربری،،، رانندگی بلانسبت حمالیه
یا حق
قیمت کامیون دیگه ربطی به دلار نداره برمیگرده به بازار کار و قیمت بی حساب کتاب لوازم یدکی به ازای یه بار ده تا ماشین اومده توی جاده همشونم ازهم آشغال تر
قیمتا نسبت به دوسال قبل ده برابرش کردند حالا ۱ملیارد قیمتو میارن پایین وملت ایرانو دلالها ومافیایا همان دالتونها یقه سفید مردمو خ..حساب کردند وجیبشان را خالی میکنند
قیمت زیر۲ملیارددرسته وخدایی سوختم قیمت جهانی وخدایی باشه
بازار
کشش قبل را ندارد چون واسه رانندگی باید هزار جور مدرک وبیمه بالای تامین اجتماعی ونبود شدید بار وقیمت بالای این خودرو های بی کیفیت چرا باید یک اف هاش سال جدید با دلار 50هزار تومانی 4500باشد ولی تا بدست مصرف کننده برسد 7میلیارد برسد کجای دنیا اینقدر در حق مردم وراننده بدبخت اجهاف شده است خدا لعنت کند این مدیران رانتی ودزد این کشور را ماشین را 200تومان فروختم تا جدیدتر بخرم در عرض یک ماه 2برابر شد b>