◄ سکته فروش کامیون ساز قدیمی در مردادماه 1402 + جزئیات
رکود در بازار کامیون در مردادماه امسال عمق بیشتری پیدا کرده و این موضوع را می توان از گزارش های مالی شرکت های بزرگ کامیون سازی کشور درک کرد.
رکود در بازار کامیون در مردادماه امسال عمق بیشتری پیدا کرده و این موضوع را می توان از گزارش های مالی شرکت های بزرگ کامیون سازی کشور درک کرد.
به گزارش تین نیوز، رد پای رکود به خوبی در بازار کامیون پیداست با این حال اگر به دنبال شواهد دیگری از کاهش معاملات و افت قیمت ها در بازار باشید می توان به گزارش های دیگر نیز استناد کرد.
یکی از این گزارش ها متعلق است به شرکت تولید کننده خودروهای سنگین قدیمی ایران که با نام ایران خودرو دیزل شناخته می شود. این شرکت در مردادماه 1402 با افت شدید فروش کامیون مواجه شده است.
گزارش های مالی منتشر شده توسط ایران خودرو دیزل در سامانه کدال حکایت از آن دارد که این شرکت در مردادماه 1402 بالغ بر 612 دستگاه کامیون سنگین تولید کرده است. این گزارش ها نشان می دهد تعداد کامیون فروش رفته توسط این شرکت در این ماه 191 دستگاه بوده است.
این درحالیست که شرکت ایران خودرو دیزل در تیرماه امسال 605 دستگاه کامیون تولید کرده و از موجودی کامیون های خود 786 کامیون به فروش رسانده است. به عبارت دیگر در حالی که تعداد کامیون های تولیدی این شرکت در مردادماه تغییر چندانی نسبت به تیرماه نداشته، فروش این شرکت 595 دستگاه کاهش داشته است.
آمارهای تولید و فروش این شرکت نشان می دهد کاهش تولید و فروش منحصر به کامیون های سنگین نیست و ایران خودرو دیزل در فروش کامیونت نیز طی مردادماه با افت قابل توجه مواجه شده است.
بر اساس این اطلاعات، تعداد کامیونت های فروش رفته در مردادماه 1402 توسط شرکت ایران خودرو دیزل فقط 9 دستگاه بوده است. این شرکت در این ماه 68 دستگاه کامیونت تولید کرده است.
این در حالیست که آمار تولید تیرماه این شرکت در حوزه کامیونت 284 دستگاه بوده و تعداد کامیونت فروش رفته در تیرماه نیز 86 دستگاه بوده است.
به این ترتیب شاهد سقوط فروش کامیون سنگین و سبک توسط این کامیون ساز قدیمی و باسابقه در مردادماه 1402 نسبت به تیرماه امسال هستیم.
انتهای پیام
سلام چرااینقدرگرون باشه که نشه حتی مدل پایین که میگن ۱ وخردی بخریم آرزوی ماشین دارشدن به دل ما طبقه پایین گذاشتن میاییم پول جورمیکنیم که فلان مدل پایین بخریم اینم باکلی وام وطلا وخونه فروختن فرداش که میریم میبینیم همون مدل که دیروز فلان قیمت بود امروز دیگه نمیشه خرید سکته ماوآرزو ب دل ماندن ما چه میشه که همش بفکر رئیس کارخونه هستید
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
دیگه بازاری نیست که مردم ماشین بخرم بازار اشباع شده فقط باید تسهیلات ارزان قیمت بدن برای تعویض فرسوده
وقتی شرایط غیرمنطقی نقدی و اقساطی میزارین میشه رکودوفروش! شرکتهایانهادهای حکومتی یا تولیدکنندگان بایدشرایط فقطو فقط اقساطی منطقی بدین شکل بزارن:کشنده ۶میلیاردتومنی نقدی۷۰۰میلیون و مابقی دراقساط ۶۰تا۷۲تا۸۴تا۹۶ماهه و برای کامیونهای باری ۳تا۴میلیاردی ۴۰۰الی۵۰۰میلیون نقد مابقی دراقساط ۷۲تا۸۴تا۹۶ماهه
واضح آشکار است که از کارخانهاونمایشگاهداران عامل گرانی هستند،،به اضافه دلالان،،،وهمین باعث می شود که از گرانی سرسام آور کسی نتواند وسیله ای بخرد،،ورنندهگان به کشورهای مهاجرت می کنند، وازداشتهایمان درست استفاده نکنیم،،،،اکثرکشورها کمبود راننده دارند،،،ومارانندگانمان مهاجرت کنند در کشور اقتصاد مریضی داریم،،مثل دکتریکه فقط میتواند نخسه سرما خوردگی بنویسد،،،علاج. مشگل گران کردن نیست،،این همه کشنده دست دوم وارد شده،،یکی از آنها را راننده وارد نکرده،،علاج کار کنترل،،وخشگاندن ریشه دلالان است،،، آنهم برای زنده نگه داشتن حمل نقل،،،امیدوارم هرچه زودتر تدبیری اندیشیده تا دیر نشده،،،
این شرکتها به بهانه افزایش قیمت کم از ملت کلاه برداری کنن تا کامیونهاشون فروش بره شما از قیمتها خبر دارید فکر کردین ملت رو گنج نشستن
تنها راهدحل احیای حمل ونقل تعطیلی ایران خودرو دیزل وسایپا دیزل و هر راننده با سابقه بالاتر از پنجسال کارت هوشمند مجاز به واردکردن یک کامیون اروپایی باشد تورم ایران صفر میشود.
به جهنم که سکته کردن. مردم و رانندگان بی ماشین هر لحظه دارن سکته میکنن. قیمتهای تا متعارف اخرش میشه این.
ولی بازم مردم میخرن هرچه گرونتر بشه مردم بیشتر شوق خرید دارن
کامیون ۷۰۰ ملیونی کردین ۵ملیارد بعد توقع چی دارین به شوفر بدبخت فقط یک افرادی که داخل این شغل نبودند اومدن جیب شرکتها را پر پول کردند
انشاالله ک بخاطر گرانفروشی همتون ورشکست بشید من ی راننده کامیونم دیگه نمیتونم حتی ی کامیونت بخرم چرا که ب هر بهانه ای قیمتها را بالا بردین و توان خرید نداریم امیدوارم قیمتها انقدر افت کنه ک همه بتونن هر وسیله خواستن براحتی بخرن .
این شرکت طی ۲سال کامیونت ۶تن ۸۰۰ میلیون رو کرده ۱میلیارد و۸۰۰ میلیون هیچ کس هم نتونست حرفی بزنه اینو به هر خودروساز توهرکشوری دیگه بگی میاد صدتا شعبه تو ایران باز میکنه یه کامیونت که ماهی ۳۰ میلیون کارمیدن ۱۸۰۰ بعد جلب اینجاست که اقساطی که میدن اقساطی از کارکردش بیشتر خنده دار نیست
با درود فراوان،این رکود نیست مگر قرار قیمت تا کجا بره، تازه بازار میخواهد به جای واقعی برسه
با درود فراوان،مگر قیمت ها میخواهد تا کجا بره، کامیونی که در اروپا بین یک و دو میلیارد چرا در داخل کشور چند میلیارد؟اگر دولت بخواهد آلودگی هوا،ترافیک،تصادفات،مصرف سوخت کم بشه،اول باید کامیونهای فرسوده را از رده خارج کند آن هم بدون گمرگ و با نصب پلاک کامیون روی کامیون جدید،بعد از جمع کردن کامیونهای فرسوده،به خریداران جدید کامیون بفروشد. با سپاس
آیا نیازی به پیشنهاد هست وقتی پول در کار نباشه مردم از کجا بیارن که ماشین بخرن
پس بهتره در کارخانه بسته باشه با این دولتی که ما دارین
کی دیگه ماشین میخره پایانه بندرعباس نوبت گرفتم ۱۳ هزار تا فقط تریلی کفی جلوم هست تا بار گیرم بیاد ده روز طول میکشه. نه بار هست نه گازوییل هست .لوازم یدکی وبیمه ولاستیک و خرج غذا توی جاده هم که واویلا. دخل وخرجش دیگه اصلا با هم جور نیست ماشین داری
سلام باید همین سقوط داشته باشه چون تو کارخانه ها برای یک دستگاه کامیون بیست مدیر دارد حقوق چنان بالای میگیرند همه حق حقوق از راننده بیچاره دریافت میکنند گرانتر دست راننده تمام میشودماشین باید خودشم بداند زرد خوب نیست مردم بیچاره سختی پول درمیاید با این آوردی بار کرانی قطعه کودک و خدا خودش بالا سر هستش
ترکیه دهه شصت همه ماشین هاش داف ولیلاند و بدفورد بودن که با اعلام هر کامیون قراضه را تبدیل به بنز و اسکانیا و مان نسل جدید بدون بهره و سود ده برابری کرد که امروز ماشین های چینی در ترکیه اصلأ جایی نداره ولی در مملکت ما فقط یک عده ای فرصت طلب دستشان توی خون شوفر جماعت کردن و میخورن ،فقط یک هفته هر مقامی که مدعی است بیاد بغل دست مون بشینه بریم بندر و مرز ریمدان و افغان تا بفهمید که حق ما خوردن نداره از کجا بیاریم شش میلیارد تومان و فسط ماهی پنجاه میلیون تومان دین که ندارید شرف داشته باشید