برنامه ریزی ژاپن و آسه آن برای راهبرد مشترک تولید خودرو
ژاپن و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا قصد دارند اولین راهبرد مشترک خود را در زمینه تولید و فروش خودرو در بلوک جنوب شرقی آسیا ایجاد کنند تا با حضور فزاینده چین در بازار خودروهای الکتریکی مقابله کنند.
روزنامه نیکی ژاپن امروز دوشنبه گزارش داد ژاپن و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) قصد دارند اولین راهبرد مشترک خود را در زمینه تولید و فروش خودرو در بلوک جنوب شرقی آسیا ایجاد کنند تا با حضور فزاینده چین در بازار خودروهای الکتریکی مقابله کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هدف این است که تا حدود سال ۲۰۳۵، زمانی که وزرای اقتصاد ژاپن و اعضای آسه آن در اوایل سپتامبر آینده با یکدیگر دیدار کنند، یک راهبرد مشترک موقت ترسیم کنیم.
نیکی عنوان کرد که انتظار می رود راهبرد مشترک شامل همکاری در آموزش پرسنل، کربن زدایی در تولید، تهیه منابع معدنی و سرمایه گذاری در زمینه های نسل بعدی مانند سوخت های زیستی باشد.
در این گزارش آمده است که ژاپن قصد دارد از ۱۴۰ میلیارد ین (۸۹۹.۵۱ میلیون دلار) که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور در بودجه کمک به جنوب جهانی برای آموزش پرسنل تأمین کرده است، استفاده کند.
طبق گزارش رویترز، هفته گذشته، هوندا موتور ژاپن متعهد شد که سرمایه گذاری در زمینه برقی سازی و نرم افزار خود را تا سال مالی ۲۰۳۰ دو برابر کند و به حدود ۶۵ میلیارد دلار برساند، زیرا با رقابت فزاینده خودروسازان چینی از جمله بی وای دی مواجه است.