بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ تا آخر تیر ۱۰ هزار خودروی برقی در کشور عرضه می شود/ یارانه ۱۰ هزار دلاری برای هر تاکسی برقی در تهران

هم اکنون حدود ۷ تا ۸ هزار خودروی برقی موجود است و ۲ هزار خودرو دیگر تا تیر می رسد.

تا آخر تیر ۱۰ هزار خودروی برقی در کشور عرضه می شود/  یارانه ۱۰ هزار دلاری برای هر تاکسی برقی در تهران
تین نیوز

نماینده ویژه وزیر صمت در حوزه توسعه خودروهای برقی گفت: ۱۴۰ هزار نفر برای خرید خودروهای برقی ثبت نام کردند. هم اکنون حدود ۷ تا ۸ هزار خودروی برقی موجود است و ۲ هزار خودرو دیگر تا تیر می رسد.

 

به گزارش تین نیوز، حسن کریمی سنجری نماینده ویژه وزیر صمت در حوزه توسعه خودروهای برقی اظهار کرد: استارت خودروهای برقی شاید از ۵ سال گذشته در صنعت خودرو کشور و در دولت های گذشته خورده بود ولی روند بسیار کندی داشت.

وی با بیان اینکه ممکن است برنامه جدید وزارت صمت برای تولید و واردات خودروهای برقی تا دو سال یا حتی ۳ سال طول بکشد، افزود: صد هزار تاکسی، ۲۰ هزار خودروی شخصی، ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی هدف گذاری وزارت صمت برای فاز اول برقی سازی در کشور است.

کریمی سنجری در برنامه تلویزیونی گفت: در حوزه اتوبوس پیشرفت خیلی اندک بوده و تا این لحظه کمتر از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، چه در قالب تولید و چه در قالب تأمین توانستیم عرضه کنیم، در حدود ۶۰ دستگاه تولید بوده و در حدود ۴۰ دستگاه هم اتوبوس های وارداتی است که در گمرک است یا ترخیص شده از گمرک است.

احتمال اختصاص یارانه ۱۰ هزار دلاری برای هر تاکسی برقی در تهران

 

معاون حمل ونقل شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در ورود تاکسی های برقی از چین تسهیل گری می کند و قصد تصدی گری ندارد گفت: در حال پیگیری هستیم که از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسی های برقی با کمک دولت استفاده کنیم.

محسن هرمزی درباره برخی انتقادات مبنی بر واردات تاکسی برقی های چینی به تهران از طریق قرارداد شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای ورود تاکسی های برقی تسهیل گری می کند؛ اگر قرار بود تصدی گری کنیم و این تاکسی های در مالکیت شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند، انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه شهرداری نباید به این موضوع ورود می کرد، به جا بود.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه خرید تاکسی های برقی از طریق دولت و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بخشی دیگر از طریق اسقاط خودورهای فرسوده تأمین می شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه بهره برداری از تاکسی های برقی وارداتی از چین تصریح کرد: ممکن است برخی از شرکت های بخش خصوصی یا شرکت هایی که در شهرداری سهام عام دارند، مالکیت تاکسی ها را به عهده بگیرند و رانندگان تاکسی سهامدار آن ها باشند و اقساط تاکسی را شرکت بپردازد اما به دلیل اینکه هنوز این روش تدقیق نشده است، نمی توان به آن استفاده کرد.

هرمزی اضافه کرد: در عین حال در حال پیگیری روش دیگری هستیم که طبق قانون از اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسی های برقی با کمک دولت استفاده کنیم تا از آورده تاکسیران بکاهد.

وی گفت: تاکسی های برقی از محل قرارداد شهرداری تهران با چین طی یک ماه و نیم آینده وارد چرخه حمل ونقل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.