بازدید سایت : ۶۷۸۸۱

نمایندگان مجلس: آیا مردم حق ندارند خودروهای باکیفیت سوار شوند؟

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، از نبود استراتژی مشخص در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو انتقاد کرده و خواستار اجرای دقیق قانون ساماندهی بازار خودرو شدند.

نمایندگان مجلس: آیا مردم حق ندارند خودروهای باکیفیت سوار شوند؟
تین نیوز

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، از نبود استراتژی مشخص در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو انتقاد کرده و خواستار اجرای دقیق قانون ساماندهی بازار خودرو شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احسان عظیمی راد نماینده مشهد در جریان بررسی گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش منفعلی در حوزه صنعت خودرو و اجرای سیاست های کلان رهبری در این حوزه دارد.

عظیمی راد: چرا وزارت صمت در حوزه صنعت خودرو نقش منفعلی دارد

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظام قیمت گذاری در بازار خودرو چه نقشی دارد و اساسا چرا کیفیت خودرو پایین است و شورای عالی رقابت هم هر کاری می خواهد انجام می دهد. علاوه بر این تکلیف واردات خودروهای کارکرده به کجا رسید؟

توسلی: صنعت خودرو پاشنه آشیل تمام دولت هاست

فتح اله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: صنعت خودرو پاشنه آشیل تمام دولت ها و وزرا است اما وضعیت خودرو باعث تقبیح مردم شده است.

وی با بیان این که رفتار خودروسازان با مردم توجیهی ندارد، گفت: چطور می شود فردی برای پیش خرید خودرو ثبت نام می کند و در موعد تحویل ۶ ماهه به او می گویند که دو خودروی بی کیفیت دیگر تحویل گیرد؛ در اینجا حفظ حقوق شهروندی کجا قرار دارد؟ یا این که می گویند باید ۲۰۰ میلیون تومان پول اضافه واریز شود وگرنه از گردونه خارج می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم از وضعیت بازار خودرو ناراضی هستند، اظهار کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش ها ۵۰ درصد مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره خودرو اجرا نشده است. البته این که وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت خودروی برقی رفته جای تشکر دارد و باید ادامه پیدا کند.

نوروزی: آیا حق مردم سوار شدن بر خودروهای با کیفیت نیست؟

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در ایام عید نوروز و حتی عید فطر با تعداد کشته های بالایی در جاده ها روبرو بوده ایم که بخش عمده ای از آن به کیفیت بازار خودرو برمی گردد.

وی اضافه کرد: قرار بود انحصار در خودرو ایجاد نشود اما شاهد حضور چند برابری خودروهای چینی در کشور هستیم. آیا مردم حق ندارند که خودروهای باکیفیت سوار شوند؟

لاجوردی: وزارت صمت استراتژی مشخصی برای صنعت خودرو ندارد

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران در مجلس با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت استراتژی مشخصی برای صنعت خودرو ندارد که لازم است چاره اندیشی فوری شود.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر قرار بود به مادران دارای ۲ فرزند و بیشتر خودرو داده شود که تنها در سال ۱۴۰۱ ثبت نام صورت گرفت اما وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ثبت نام انجام نداد که باید چاره اندیشی شود.

طاهری: چرا خودروسازان داخلی خودروی اقتصادی تولید نمی کنند؟

مصطفی طاهری نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در دولت قبل از شهید رئیسی میزان تولید خودرو و واردات به شدت کاهش پیدا کرد، دولت سیزدهم تلاش کرد که از لحاظ کمی به تعداد تولید خودرو در سال ۱۳۹۲ برسد قرار بود این میزان امسال به تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو برسد که هنوز فاصله داریم.

وی با بیان این که مردم، خودروساز و دولت ناراضی هستند، تصریح کرد: قرار بود قانون ساماندهی بازار خودرو اجرایی شود که متاسفانه این کار انجام نشده و شاهد بیشترین نارضایتی در حوزه خودرو هستیم.

طاهری ادامه داد: از طرف دیگر قرار بود ۲ خودروساز داخلی خودروی اقتصادی تولید کنند تا همه مردم توان خرید داشته باشند که متاسفانه تولید آن متوقف شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.