بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

خبر مهم برای متقاضیان خودروهای وارداتی/ جزییات دور جدید فروش خودرو اعلام شد

این هفته آخرین فرصت دارندگان اولویت اسفندماه ۱۴۰۱ خودروهای وارداتی برای انتخاب خودرو است.

خبر مهم برای متقاضیان خودروهای وارداتی/ جزییات دور جدید فروش خودرو اعلام شد
تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: این هفته آخرین فرصت دارندگان اولویت اسفندماه ۱۴۰۱ خودروهای وارداتی برای انتخاب خودرو است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: هفته آینده عرضه جدیدی در سامانه وارداتی انجام می شود که متفاوت از عرضه های قبلی است. این عرضه آخرین فرصت برای دارندگان اولویت خودروهای وارداتی (آن هایی که اسفند 1401 در سامانه ثبت نام کرده بودند) است و در صورتی که این افراد خودروی مورد نظر خود را انتخاب نکنند، دیگر هیچ اولویت خریدی نسبت به سایر افراد ندارند.

ضیغمی در ادامه بیان کرد: همچنین از ابتدای هفته آینده این امکان فراهم است که متقاضیان جدید خرید خودروهای وارداتی با بلوکه کردن 500 میلیون تومان در حساب وکالتی، در این دوره سامانه وارداتی ها شرکت کنند و در کنار مشتریان قبلی، خودروی مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنند.

به گفته وی در این عرضه خودروهای وارداتی، اولویت ابتدایی به مشتریان قبلی تعلق دارد و متقاضیان جدید هم می توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. اما از عرضه های بعدی به طور کامل اولویت خرید برای مشتریان قدیمی سامانه از بین می رود و دیگر امتیازی نسبت به مشتریان جدید ندارند.

مهدی ضیغمی تصریح کرد: متقاضیان جدید باید در نظر داشته باشند که در صورت ایجاد حساب وکالتی و ثبت نام در سامانه وارداتی، امتیازی از جنس اولویت مدتدار به این افراد تعلق نمی گیرد و از این پس برای هر دوره از سامانه وارداتی ها امکان ثبت نام مشتری جدید وجود دارد. بدیهی است که اگر مشتری به خاطر حجم تقاضا، امکان خرید قطعی خودرویی خاص را نداشته باشد، باید برای دوره های بعدی سامانه دوباره فرایند ثبت نام را طی کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 7800 خودروی وارداتی ترخیص شده و به متقاضیان تحویل می شود. همچنین اکنون بیش از 16 هزار خودرو نیز در گمرکات کشور وجود دارد که در حال طی فرایند ترخیص هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.