بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

ممانعت خودروسازان از لغو طرح های سبز اتحادیه اروپا

صنایع خودروسازی اروپا طی نامه ای خواهان پای بندی اتحادیه اروپا به هدف سبز شدن تا ۲۰۳۵ شده و از نمایندگان پارلمان خواستند از ممنوعیت خودروهای بنزینی در این سال عقب نشینی نکند.

ممانعت خودروسازان از لغو طرح های سبز اتحادیه اروپا
تین نیوز

صنایع خودروسازی اروپا طی نامه ای خواهان پای بندی اتحادیه اروپا به هدف سبز شدن تا ۲۰۳۵ شده و از نمایندگان پارلمان خواستند از ممنوعیت خودروهای بنزینی در این سال عقب نشینی نکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، صنعت خودروسازی اروپا به دنبال تصمیم گروه سیاسی بزرگ نمایندگان پارلمان در راستای بازنگری قوانین استانداردهای دی اکسیدکربن برای خودروها و وانت ها تا ۲۰۳۵، از اتحادیه خواستند از قانون ممنوعیت خودروهای بنزینی در این سال عقب نشینی نکند.

نمایندگان در نظر دارند به بازنگری در قوانین کاهش کربن برای خودروها و وانت های جدید بپردازند که استفاده از سوخت های جایگزین بدون آلایندگی پس از سال ۲۰۳۵ را الزامی می کند و در آوریل توسط کشورهای اتحادیه اروپا تصویب شد. دامنه چنین سوخت هایی از بیومتان تا هیدروژن، آمونیاک یا سوخت های زیستی متفاوت است.

خودرو برقی

مخالفت خودروسازان اروپایی با عقب نشینی اتحادیه از قوانین سبز

تولیدکنندگان باتری و شرکت های برق سراسر اروپا طی نامه ای از قانون گذاران اتحادیه اروپا درخواست کردند قانون ممنوعیت خودروهای احتراقی تا ۲۰۳۵ را لغو نکنند و در عوض تلاش ها را به سمت اکوسیستم جابه جایی الکترونیک اروپا هدایت و بخش صنعتی اتحادیه را رقابتی کنند.

این نامه در پاسخ به پیش نویس سند حزب مردم اروپا (EPP) ارسال شد که به تضعیف طرح بلوک برای حذف تدریجی وسایل نقلیه موتور احتراقی داخلی اشاره می کرد و در آن استدلال شده بود که کنار گذاشتن این بلندپروازی تلاش های کربن زدایی برنامه ریزی شده در چارچوب اهداف اقلیمی اروپا و سرمایه گذاری بلندمدت روی تردد الکترونیکی با تأثیر مستقیم بر سلامت عمومی و محیط را به تأخیر می اندازد.

طرح های سبز اتحادیه اروپا

منتقدان اظهار کردند که هرگونه تضعیف این استانداردها با خنثی کردن تأثیر تلاش های صورت گرفته و صرف نظر کردن سرمایه گذاران از سرمایه گذاری روی طرح های تردد الکترونیک اروپا همراه است و خواهان در اولویت قرار گرفتن رقابت بلندمدت صنعتی طی پنج سال آینده برای اجرای قرارداد سبز در اتحادیه اروپا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.