بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

تسلا وارد دولت چین شد

خودروهای تسلا برای اولین بار در لیست خرید دولت چین قرار گرفتند.

تسلا وارد دولت چین شد
تین نیوز

خودروهای تسلا برای اولین بار در لیست خرید دولت چین قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق گزارش رسانه رسمی چینی، پرفروش ترین مدل Y تسلا در لیستی از مدل های الکتریکی و پلاگین هیبریدی قرار گرفت که یک دولت محلی در چین می تواند به عنوان خودروی خدماتی خریداری کند.

این رسانه رسمی اعلام کرد این اولین بار بود که خودروهای تسلا واجد شرایط خرید دولتی در چین شدند. دولت استانی جیانگ سو در شرق چین در بیانیه ای دولتی ۵۶ دسته از وسایل نقلیه با انرژی جدید را برای استفاده به عنوان خودروهای خدماتی توسط سازمان های حزبی، دولتی و عمومی منتشر کرد.

به غیر از مدل Y تولید شده در کارخانه تسلا در شانگهای و ولوو کارز XC۴۰ و ۵۴ از خودروهای برقی و هیبریدی با برند چینی بودند. ولوو کارز متعلق به گروه هلدینگ جیلی، خودروساز چینی ژجیانگ جیلی است. البته تعداد خودروهای مدل Y هنوز مشخص نشده است.

ورود خودروهای تسلا به برخی از مجتمع های دولتی و نظامی در چین ممنوع شد اما این محدودیت ها پس از تایید انجمن برتر صنعت خودرو کشور برداشته شد.

از آنجایی که تقاضا برای خودروهای چینی در خارج از کشور تحت الشعاع چشم انداز تعرفه ها قرار گرفته و رقابت داخلی تشدید می شود، تحویل خودروهای ساخت چین توسط تسلا در نیمه اول ۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ یافت. با این حال، به نظر می رسد سفر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به چین در اواخر آوریل برای دیدار با نخست وزیر لی کیانگ، نتیجه داده است.

طبق گزارش رویترز، چین حمایت خود از تسلا را افزایش داده است و قصد دارد در سال جاری علیرغم تنش های مداوم با ایالات متحده، یک مرکز آموزش داده ایجاد کند و نرم افزار Full Self Driving خود را در کشور ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.