بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ تصویب آیین نامه واردات خودرو در کاهش قیمت و افزایش کیفیت موثر است

موضوع واردات خودروهای خارجی یکی از مصوبات مجلس یازدهم است که هم می تواند به متعادل تر شدن بازار خودرو و هم به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و خودروهای تولیدی در داخل کمک کند.

تصویب آیین نامه واردات خودرو در کاهش قیمت و افزایش کیفیت موثر است
تین نیوز

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تصویب آیین نامه واردات خودرو به کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو کمک خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی یوسفی در مورد تصویب آیین نامه واردات خودرو از سوی هیات دولت گفت: تصویب این ایین نامه باعث جلوگیری از انحصار بخش خودرو خواهد شد و به ایجاد رقابت در کیفیت وکاهش قیمت خودرو کمک خواهد کرد.

یوسفی بیان داشت: این اقدام باعث خواهد شد که انحصار خودرو در بخش داخلی از بین برود واجحافی که در حق مردم در افزایش قیمت خودرو وجود داشت از بین می رود.

وی تصریح کرد:یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه خودرو تصویب این آیین نامه است که امیدوارم به خوبی عملیاتی و این حوزه ساماندهی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: این اقدام به مدیریت منابع مردم و افزایش کیفیت خودرو کمک خواهد کرد و نقش اساسی در کاهش قیمت خودرو خواهد داشت.

وی افزود: بخشی از افزایش بی رویه قیمت خودروها به دلیل عدم رقابت و تامین نیاز در بازار بود که این اقدام اثرات مثبتی در بازار خودرو خواهد داشت و شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت در حوزه خودرو خواهیم بود.

در این خصوص جعفر قادری با ارزیابی مثبت از واردات خودروهای خارجی گفت: موضوع واردات خودروهای خارجی یکی از مصوبات مجلس یازدهم است که هم می تواند به متعادل تر شدن بازار خودرو و هم به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و خودروهای تولیدی در داخل کمک کند.

وی افزود: واردات خودروهای خارجی همچنین می تواند عمر متوسط ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی را قدری کاهش دهد و زمینه برای کاهش مصرف سوخت و تنظیم بازار را هم فراهم کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: با کاری که انجام شد دولت می تواند فشار وارد کند تا خودروهای فرسوده با سرعت بیشتری از گردونه استفاده خارج شوند و زمینه رقابتی شدن تولید در بازار داخلی را هم فراهم کند و خودروسازان در شرایطی قرار بگیرند که نسبت به گذشته نتوانند هر خودرویی که تولید می کنند را وارد بازار کنند.

قادری ادامه داد: شرایط جدید در صورتی که با حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان در حوزه خودرو همراه شود می تواند باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.

وی اضافه کرد: البته این موضوع مستلزم این است که بخشی از درآمد واردات صرف حمایت از شرکت های دانش بنیانی که در حوزه خودرو فعال هستند شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به اعتقاد من این مطالبه ای بود که مجلس دوازدهم به آن پاسخ داد. ما منتظر ابلاغ آیین نامه بودیم و دولت با این کار، به این مطالبه مجلس و مردم پاسخ داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.